Vannak olyan játékosok, akik a DND-Magus vérpistikés vonalon mozogva egyszerű céltábláknak tekintik a lakosságot, különösen a városi őröket. Elmesélnék egy rövid sztorit, hogy hogyan halt meg percek alatt három nagy arccal rendelkező karakter, mert azt hitték, hogy az őrség csak arra jó, hogy XP-t termeljenek.
Este - kijárási tilalom idején - az utcán lófrál a társaság, amikor meglátják, hogy egy sarokkal odébb egy háromfős mellvértes, alabárdos őrség fordul be az egyik mellékutcából. "Ott a TP, szedjük le őket!" felkiáltással rálőttek az őrökre (csak nem talált). Az őrség - mint a Birodalomban szinte mindenhol - itt is veterán katonákból állt, akik bizony nem egy, és nem két csatában vettek részt, tehát a látszat ellenére nem sokban hasonlítanak a mai biztonsági őrökre.
Meg is indultak amolyan ügyetlen, félénk, lomha ügetéssel a karakterek felé, közben bátortalan hangon olyasmiket kiabáltak, hogy "Ez itt a városi őrség, hagyjanak fel a tevékenységükkel!" - ez volt az első kör.
Következő körben a játékosok elbizakodottan ("szétszedjük ezeket a puhányokat, mint floki a lábtörlőt!") előkészítették fegyvereiket, pajzsaikat, helyezkedni és célozni kezdtek, hogy a következő körben biztosan leszedjék a rohanó őrséget, a lövész pedig újabb sikertelen lövést engedett el (move, ready, aim, shoot). Csak arra nem számítottak, hogy az őrség tagjai az eddigi - megjátszott - félénkséget levetve felöltik a legdurvább ábrázatukat, az addig maguk előtt lazán, keresztben tartott alabárdot előreszegezik (itt ez free action), és katonásan egyszerre csattanó lábbal támadási sebességre gyorsítanak (run - full action), majd két free actionból még az alábbi galádságot követik el: 1. a begyakorolt módon egyszerre csatakiáltásban törnek ki (talk - free action), 2. megfélemlítést alkalmaznak (intimidate test - a körülmények adottsága miatt free action, hiszen gyakorlatilag nem kellett hozzá semmi különösebbet tenni: tökig páncélban, előreszegezett alabárddal, fenyegető arccal, csatakiáltással rohamozva elég félelemkeltőek voltak). Na itt jött a szívás, mert a játékosoknak a WP tesztet nem sikerült megdobni (az őrök részéről alaposan begyakorolt taktika, meglepetés ereje, stb.), így a következő körben az ijedtségtől mozdulni sem tudtak (azaz nincs akciójuk)!
Harmadik kör rövid volt: az őrök rohamot jelentettek be (charge - full action), és a dermedten álló játékokat úgy legázolták, mint bivalycsorda a réti pipitért.
A tanulságot mindenki vonja le magának. :)
Utolsó kommentek