HTML

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

Kard és Mágia ajánló

tengerSAM (törölt) 2010.04.30. 09:20

Nincs túl sok magyar fejlesztésű szerepjáték, azok meg pláne kevesen vannak, amik nem merültek el a feledés homályában. Talán a M.A.G.U.S. az egyetlen kivétel, melynek népszerűsége a mai napig töretlen, izé... szóval a legnagyobb. A futottak még kategóriát gyarapítja a Codex, Requiem, Káosz, a szinte nyom nélkül eltűnt Auvron, Armageddon, Gallia, az alig ismert Nemundir és Coyote, no meg az első klasszikus: a Harc és Varázslat.

Kicsit az utóbbira (legalábbis a névre) hajaz a Lux Gábor által feljesztett Kard és Mágia is, ami a szabályrendszerét tekintve leginkább a klasszikus AD&D-hez mérhető - legalábbis számos hasonlóságot fedeztem fel az átolvasásakor. A különbség korábban felsorolt szerepjátékokhoz képest az, hogy ez a játék nem jelent meg nyomtatásban (készítője tervei szerint nem is fog, mert nem lenne rentábilis), továbbá deklaráltan ingyenes és szabadon terjeszthető.

AZ alábbi weboldalról letölthető (ingyenesen) az összes szabálykönyv (alapszabály, mesélők könyve, szörnyek és kincsek) no meg jó pár kalandmodul és térkép is a világhoz: http://fomalhaut.rpg4.me.

10 komment Címkék: linkajánló kard és mágia

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr111963657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ügyfélszolgálatos 2010.04.30. 11:06:54

Interesting... Én anno '88-ban a Harc és Varázslattal kezdtem a szerepjátékos pályafutásomat. :D

Ladislaus 2010.04.30. 12:46:33

Hmm, azt hiszem már láttam, talán anno az RPG.hu-n volt róla cikk. Amúgy jó kezdeményezés, hajrá magyarok! :-) :-)

Sajnos nálunk a Majgus minden hazai fantasy-t kiszorított, pedig én a CODEX-et nagyon szerettem, sokkal jobb volt a rendszere és (számomra, mert ez szubjektív vélemény) a világ is sokkal hangulatosabb volt, főleg Sytiss-t és az árnyháborúkat kedveltem, no és a keleti fílinget és sokkal misztikusabb mágiát is.

Ha az ARMAGEDDON-t nem arra borzadály szabályrendszerre írják, még jó is lehetett volna, de ennek ellenére azért vagy 4 évig játszottunk vele!

Ladislaus 2010.04.30. 12:47:40

@ügyfélszolgálatos: Óóóóigen, a rég elfeledett ős-ős ungarsiche szerepjáték, a Harc és Varázslat! :-)

ügyfélszolgálatos 2010.04.30. 14:55:55

@Ladislaus: Annyira pont jó volt, hogy elkezdjek szerepjátszani.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.05.05. 10:30:01

Nos a KÉM, semmi más mint egy D20 light, némi sword & sorcery, meg elborult hangulatú formalhaut világ.

Oldschool játék, amolyan vissza a gyökerekhez.

Ha nincs jobb dolgod ne is kezdj vele, ha mégis ajánlom saját világon játszatok.

Alapvetően olyan kiégett veteránoknak készítették akik már túl vannak mindenen és visszatérnek a dungeon hack-hez.

Szerintem ezek a játékok olyanok mintha újra kiadnánk az 1974-es OD&D-t. Semmi újdonság nincs benne. Egyetlen pozitívuma, hogy ingyenes, de csak azért mert tényleg nem lenne esélye a piacon.

A mesélők könyvének és a formalhaut leírásnak többször nekálltam és az első pár mondat után feladtam.
Mondjuk általában a OD&D,AD&D,D20 vonallal így szoktam lenni. Nem látok túl sok inspirációt bennük.

Egy biztos az oldschool kivesézése megérne egy misét. Ti hogy vagytok vele?

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.05.05. 21:52:24

Sorry, iszonyúan el vagyok havazva melóval, most egy pár napig biztosan nem tudok új cikket felrakni, de majd lesz folytatás! :)

Thirlen 2010.05.05. 22:20:14

Nekem tetszett a Kard és Mágia egyszerűsége. Mondjuk én sok-sok éve játszok különböző D20 rendszerekkel, és nagyon látom, hogy mit akar elérni. Nincsen benne áttekinthetetlen opciórengeteg (tudom miről beszélek), de ha akarod, mégis meg tudod csinálni benne amit csak akarsz. A lényeg a szórakozás.
A faji képességek terén ellenben valahogy nekem is hiányérzetem volt.
Viszont azzal nem értek egyet, hogy Dungeon Hack lenne. Arra használod, amire akarod. Szerintem elsősorban "kalandközpontú".
Szerintem kezdőknek is teljesen jó, plusz alighanem az utóbbi évek talán egyetlen színfoltja a hazai szerepjátékkiadás lassan poshadó állóvizében.
A másik oldalról meg kiégett veterán vagyok és a fentiek csak az én személyes véleményemet tükrözik. :D

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.05.09. 18:58:05

@Thirlen: Az egyszerűséggel nincs baj. Alapvetően jó rendszer, csak nem mond újat, nem sok eredetiség van benne. Ezért nem kellene úgy favorizálni mintha forradalmi újítás lenne.
Egyébként nekem inkább a fő gondom az elborult stílussal van amit körítenek hozzá. Ha olvasgattál játékbeszámolókat róla biztos érted.
Pl.: A karakterhalál magasztalása.

Thirlen 2010.05.09. 20:55:25

Ezen nem veszünk össze.
Karakterhalál mondjuk nem szokott tetszeni, de ez a fajta "veszélyessége" a rendszernek valahol szimpatikus. Bár ez valószínűleg mesélőfüggő.
Forradalmi újításnak nem újítás. Jófajta összegző cucc, szerintem. De azt hiszem, idehaza sok év Rúna magazin és hasonlók után újdonságként hat, hogy így is jól lehet szórakozni.
Talán egy kicsit bevezet az "életutat játszó igazzy szerepjátékos" és "tápolós, 30. szintű állat" kategóriák közé egyfajta "kalandor" jellegű új kategóriát.
Legalábbis én valami ilyesmiket találok benne pozitívnak.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.12.28. 23:28:46

Ha esetleg valakit érdekel egy online tesztjáték a blogomon megtalál. A játék az rpol.net oldalon lenne. A játékhoz kiadott modulokat tesztelném, teljesen alapszabályokkal. Szeretném kitesztelni, hogy gyakorlati oldalról is elmondhassam a véleményemet.
süti beállítások módosítása