A 2. kiadású szabálykönyvben lévő adatokhoz képest a nem szilárd fémlövedéket (agyag, cserép, sörét, egyéb szemét) tüzelő fegyver sebzése változatlan.
Minden fémlövedéket tüzelő tűzfegyvernek 1-gyel nő a sebzése (4 helyett 5). Tehát a pisztoly ezentúl 5-ös alapsebzéssel rendelkezik.
Az ólomgolyók és az acélgolyók között még annyi a különbség, hogy az utóbbi drágább (best craftmanship) továbbá az impact mellett az armour piercing speciális képességgel is rendelkezik.
Amennyiben egy ólomlövedék nem golyó, hanem kúp formájú (lásd: minnie-lövedék), akkor az is megkapja az armour piercing tulajdonságot, viszont az ilyen lövedék ára és beszerezhetősége szempontjából szintén best craftmanship-nek minősül.
ARMOUR BREAKER
Az armour breaker nem keverendő össze az armour piercinggel, mert míg az armour piercing 1 armour pontot semlegesít, addig az armour breaker (lefelé kerekítve) felezi a célpont armour pontjait.
OVERCHARGE
Megfelelően erős tűzfegyvernél (csak good vagy best craftmanship) ólom vagy acél lövedék esetén kivitelezhető az ún. overcharge (túltöltés), azaz a normánál több puskaport betöltve nagyobb kezdősebesség adható a lövedéknek, amivel egyrészt megkapja az armour breaker tulajdonságot, továbbá az alapsebzés +D3-mal (D6/2) növelhető. Hátránya, hogy a plusz sebzésnél 6-os dobásra felrobban, továbbá a Debris Level 1-gyel nő, azaz BS dobáskor a jam és az explosion esélye megduplázódik (lásd lent). A következő (normál) lövésnél az erős szennyeződés miatt ugyanez az esély marad, mindaddig, amíg a fegyvert alaposan ki nem tisztítják. Overcharge utáni ismételt overcharge lövés esetén a Debris Level ismét megnő 1-gyel, azaz ismét duplázódik az esély a jam-re és a berobbanásra; viszont a sebzéshez adódó +D3 esetén továbbra is csak a 6-os dobás esetén történik robbanás.
DEBRIS LEVEL
Minden tűzfegyver tisztítást igényel, hiszen a puskapor nem ég el teljesen (és a fojtás darabjai is a csőben maradhatnak), így por és más szennyeződés rakódik le odabent, ami elakadást, rosszabb esetben akár csőrobbanást is eredményezhet. Alapvetően minden szint után duplázódik a jam és a robbanás esélye. Minden lövésnél az aktuális DL számít a BS dobásakor, thát ha valaki lő egy overcharged shot-ot, akkor az utána következő normál lövéseknél is DL1 szerint kell számolni a misfire-t.
Mikor nő a DL (Debris Level)? Minden overcharge lövésnél, illetve minden 10 normál lövésnél.
Mikor csökken a DL? Tisztításkor. Alapos pucolással (Firearm Maintenance) lehet a legjobban megtisztítani a fegyvert, de van lehetőség harctéri gyorstisztításra (Firearm Rapid Cleaning), ami tevékenységenként 1-gyel csökkenti a DL-t.
Mennyire számít a puskapor minősége?
- Poor minőségű gunpowder esetén (ilyen pl. normal gunpowder, ha nedves lesz), feleződik a következő DL-hez szükséges lövésszám, azaz 1 overcharged shot 2 DL-t eredményez, illetve 5 normál lövéstől nő 1-gyel a DL.
- Normal és Good craftmanship esetén nem változik a koszolódás.
- Best craftmanship gunpowder esetén pedig duplázódik a szintlépéshez szükséges lövésszám, azaz 2 overcharged shot, illetve 20 normál lövés esetén nő 1-gyel a DL, mivel tisztábban, egyenletesebben ég el a csőben. (egyébként a Poor gunpowder duplázza, Best gunpowder pedig felezi normál lövésnél a jam és explode esélyét)
Automatikus “jam” esetén a lövedék elakad, beszorul a csőbe. A következő lövésnél automatikusan felrobban a fegyver, a használó a fegyver sebzését kapja: kézifegyvereknél a testtáj kidobásakor a láb helyett a fej veendő figyelembe.
Rövidítések: NORM=normál, UNR=unreliable, EXP=experimental, ez a tűzfegyverek minőségére vonatkozik.
|
esemény |
NORM |
NORM |
UNR |
UNR |
EXP |
EXP |
DL 0 |
normál állapot |
00 |
- |
96-99 |
00 |
96-98 |
99-00 |
DL 1 |
erős kosz |
95-99 |
00 |
90-98 |
99-00 |
90-96 |
97-00 |
DL 2 |
működési hiba |
90-98 |
99-00 |
80-96 |
97-00 |
80-92 |
93-00 |
DL 3 |
komoly hiba |
80-96 |
97-00 |
50-92 |
93-00 |
50-84 |
85-00 |
DL 4 |
kritikus hiba |
50-89 |
90-00 |
auto |
85-00 |
auto |
60-00 |
DL 5 |
végzetes hiba |
auto |
85-00 |
- |
auto |
- |
auto |
DL 6 |
katasztrófa |
- |
auto |
- |
auto |
- |
auto |
FIREARM RAPID CLEANING (harctéri gyorstisztítás)
Ez a tevékenység csak és kizárólag a fegyver tisztítás szükséges eszközzel végezhető.
A tűzfegyverek gyorstisztítása csőhossztól függ, pisztolyok esetében egy minimum 2 kör, puskáknál ez 3x több (6 kör=1 perc), ágyúknál mérettől függően 6-15x több idő (2-5 perc) - és nyilván utána még újra kell tölteni a lövéshez. Ez csak a legalapvetőbb, gyorspucolást jelenti, tulajdonképpen csak arra korlátozódik, hogy a cső belsejéből minden akadályt és az odaégett puskaport eltávolítsa, valamint a gyújtólyukat megtisztítsa. Sikeressége Trade (Gunsmith)+20% dobással, vagy Specialist Weapon Group (Gunpowder) talent megléte esetén alap Agility dobással állapítható meg. Sikeres dobás esetén a Debris Level 1-gyel csökken, rontott dobás esetén nem sikerült az adott idő alatt teljesen eltávolítani a szennyeződést, így marad a szint, de minden további tisztítási próbálkozáshoz +10% járul.
FIREARM MAINTENANCE (Tűzfegyver karbantartása)
Ez szétszerelést, alapos tisztítást, olajozást, és ellenőrzést , majd összeszerelést jelent. Megfelelő felszereléssel minden DL szint után (a 0. is számít!) D10 percet igényel (puskáknál 3x, ágyúknál 6-15x a szorzó). Tisztítófelszerelés hiányában, pótlásra alkalmas eszközökkel a szükséges idő minimum duplázódik (mesélő döntése).
Utolsó kommentek