HTML

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

Ötletelés

tengerSAM (törölt) 2010.04.26. 08:51

Körkérdés jelleggel szeretném kitárgyalni a kalandötletek forrását, azaz hogy honnan szoktatok ihletet kapni egy modul megalkotásához.

Amik nálam szóbajönnek:

- mozifilm
- dokumentumfilm
- hírek
- regény
- szakkönyv, lexikon, stb.
- rpg világleírások (nem feltétlenül az adott szerepjátéké)
- "gyári" kalandmodulok
- más (rajongók) által közzétett modulok
- az életben megtörtént események

Persze nem fontossági, vagy gyakorisági sorrendben írtam ezeket.

Ti honnan merítetek ötleteket?

7 komment Címkék: mesélés

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr891951892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kanalasgém 2010.04.26. 09:51:04

Vannak ezek az összeesküvéselméletes történetek, könyvek, dokumentumfilmek.

Pl tudguszka "meteor", kisértetjárások, emberek eltünései, paranormális tevékenységek stb.

Vajon mi történhetett? a közkelető véleményektől néha homokegyenest eltérő megközelítések néha igen érdekes kalandötleteket, szinesítő eseményeket szülhet.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.04.26. 14:36:11

Én például múlt héten olvastam egy ismert író egyik novelláját, ami azonnal beindította a fantáziámat, mert annyira jó ötletet adott. Előre sajnálom azokat, akiknek majd lemesélem. :D

ügyfélszolgálatos 2010.04.27. 12:22:49

Nálunk a mesélők körében általában a világleírás és annak továbbvezetése volt a mérvadó. Igaz mi szinte minden karakterünkkel igyekeztünk életút játékot nyomatni és abban egy idő után már magától alakul a dolog, illetve mindig van egy elvarratlan szál. Pl.: A gladiátor karakter széjjelcsapott egy északi bárdot és utána jött a többi bosszút állni. Vagy a paplovag karakterem vallásreformációs kísérletei és azok kudarca.

lauriel 2010.04.27. 15:09:12

Első sorban világ leírásból, regényekből. Kitűnő forrás pl. a Robert Merle Francia históriája.

Ladislaus 2010.04.29. 09:25:27

Igen, anno mikor meséltem nekem is megvoltak az inspirációs forrásaim (kb amiket írtál), bár én a kész modulokat sose szerettem. Azért egy-az egyben nem emeltem át dolgokat, max. egy karakter, egy helyszín, vagy akár csak egy hangulatot emeltem ki és adaptáltam a mesébe. Ahogy Ügyfélszolgálatos barátom is írta, ha megvolt egy jól kidolgozott mikro-környezet (rengeteg NJK-val, helyi érdekességekkel), akkor a karakterek cselekedetei a nyitó mese után beindították azt az öngerjesztő folyamatot, mikor egy idő után elég volt csak a sztorit "terelgetni". Persze ez is sok agyalást igényelt, de szerintem eléggé életszagúvá tette a játékot!

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.04.29. 21:59:48

Általában kitalálok egy hatásvadász elemet és köré építem a sztorit. Főleg karakterekről van szó. Ilyenkor nem szokott jól elsülni a dolog. :(
A jobb meséim inkább hosszan érlelődnek, formálódnak, különböző hatások által. Más sikeres játékosok, stílusa sokat segített.

perp 2010.05.03. 09:42:20

Maguknak a karaktereknek az előtörténetei remek táptalajul szolgálnak :) Ráadásul elég erős motivációs erővel is bír egy-egy a háttérből előrángatott elem.

Illetve hát nekem van egy szokásom, amit néhány játékos lelkesen értékel, valaki nem. Ez akkor süthető el, ha ritkán ül össze a party (mondjuk három hetente szombaton egy játék, de ízlés szerint) én bizony szoktam házifeladatot kiadni. Pl. fejts ki az előtörténetedből egy momentumot jobban, tervezd meg a lakókörnyezetét, írj egy kis elmélkedést a vallásról...karakterfüggően adni szokta magát a dolog. No ezekből szoktam még szemezgetni.
süti beállítások módosítása