HTML

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

Előnyök és hátrányok a WFRP-ben

tengerSAM (törölt) 2011.07.27. 09:50

A második kiadás a szívem csücske, bár tény, hogy nem tökéletes a játék, lehet még rajta csiszolgatni. Az előny-hátrány rendszer pedig mindig is tetszett, mert a segítségével lehetővé válik a specializáltabb karakterek létrehozása, és a lustább játékosokat is rákényszeríti arra, hogy egyedibb karaktert csináljanak. Ezért gondoltam arra, hogy a kettőt ötvözöm, és nagyjából mostanra jutott el a dolog a béta-teszt állapotig. Várom minden, a rendszerben jártas olvasó véleményét, ötletét és javaslatát, hogy végleges állapotba hozzuk a rendszert, és előre is köszönök minden segítséget!

Háttérpontok: előnyök és hátrányok

Az előnyök és a hátrányok a játék színesítői, lehetőséget adnak arra is, hogy a játékosok egyedivé formálják a karaktert, de egyben arra is használható, hogy bizonyos hátrányokért cserébe más területen kiemelkedjen az átlagból a karakter.

Háttérpontok: minden hátrány növeli a Háttérpontokat, és minden előny csökkenti azt.
Kezdőértékek: kezdetben minden ember 0, minden más faj -1 Háttérponttal rendelkezik
Maximális érték: maximum 6 pontnyi előnyt és 6 pontnyi hátrányt lehet felvenni.
Értékek különbsége: a legmagasabb értékű hátrányodnál legfeljebb 2 ponttal magasabb előnyt vehetsz fel (azaz 4-es előny mellé legalább 1 db 2-es hátrány kell, 5-ös előny mellé legalább 1 db 3-as, 6-os előny mellé legalább 1 db 4-es hátrányt kötelező felvenned).
Végső értékek: a karaktergenerálás végén a Háttérpontok értéke nem lehet kisebb 0-nál! Magyarul nem lehet több (nagyobb) előnyöd, mint hátrányod.

0 pontos hátterek:
kapzsi, babonás, lusta, rendetlen, nagyhangú, nem szeret fürdeni, mindig éhes, köszörüli a torkát, mindig "ööö"-zik, vontatottan beszél, harsányan nevet, gyakran hunyorog, nagyon gesztikulál, izzad, köpköd, mindig rágcsál valamit, mindig elkésik, örök morgolódó, türelmetlen, homoszexuális, pedáns, tisztaság mániás, hallgatag, szerény, mindig pontos, gyakorlatias, kíváncsiskodó, halkan beszél, jókedélyű, etikai kódex (szigorúan aszerint él), nagy család, eskü, antialkoholista, szüzességi fogadalom, gyakran használ idegen szavakat, színtévesztő, bosszúálló, árva, balkezes

HÁTRÁNYOK:

1 pontos hátrány:

  • meggondolatlan (-5% WP, önuralom esetén)
  • feledékeny (-5% Int, ha emlékezni kell)
  • nem bírja az italt (-5% T, részegség tesznél)
  • rossz fogak, szájszag (-5% charm)
  • erős testszag (-5% charm, ellene +5%perception szaglás)
  • erős szőrösödés (törpéknél 0, nőknél 2 pont hátrány)
  • erős kopaszodás (törpéknél 2 pontos hátrány)
  • kényes gyomor (erős, fűszeres, nem friss ételek/italok)
  • jellemző ismertetőjel (tetoválás, sebhely, ragyás arc, stb)
  • idegesítő (hülyeségeket beszél/kérdez, ujjat ropogtat, körmét rágja, az a lényeg, hogy mások idegeire megy)
  • technika ördöge (mechanikus cucc 50% meghibásodik)
  • megrögzött (tevékenység, amihez feltétlenül ragaszkodik)
  • bestiális aura (nem kedvelik az állatok)
  • kézremegés (-5% pick lock, sleight of hands, heal)
  • üldözött (1-2 személy által)
  • idealista (-5% manipuláció ellen)
  • kitagadott (csak ha minimum polgári családja van)
  • akaratos (mindennek úgy kell lenni, ahogy ő akarja)
  • magányos farkas (nem érzi jól magát közösségben)
  • kövér (-5% T állóképességre)
  • beszari (húzós helyzetben WP tesz, vagy elszalad)
  • volt rab (valamiért leültették, és ennek jele is van rajta)
  • emléktöredékek (a múltadból nem emlékszel pár dologra)

2 pontos hátrány:

  • gátlásos (-5% charm, gossip, haggle, blather, performer)
  • enyhe allergia (gyakori dologra; könnyez, viszket, köhög)
  • éjszakai vakság (sötétben feleződik a látótáv)
  • kisebb betegség (napi gyógyszerrel kontrollálható)
  • köszvény, csúz (ha előjön: -1 M, -10% WS, BS, Ag)
  • migrén (ha előjön: -10% Int és WP)
  • beszédhibás (-5% Fel szociális skillekre, -10% bármilyen beszélt nyelvre, varázslóknak kötelező channelling dobás)
  • áldozat (valami miatt mindig kiszúrják a rosszfiúk)
  • gyanús alak (fél szemmel mindig figyelik, vagy inkább be sem engedik)
  • érzéketlen (+5 WP és -5% Fel)
  • pazarló (mindig szórja a pénzt, csak drága cuccokat vesz)
  • tégla (valakinek titokban a kémkedik)
  • rövidlátó (fele látótáv)
  • harci bénultság (-2 kezdemény, első körben -5% WS/BS)
  • szenvedély (erős függőség valamitől)
  • rémálmok (WP teszt, vagy 1 napig -5% mindenre)
  • ellenség
  • faragatlan (-10% charm, gossip, blather)
  • hírhedt (a környezetében rossz a híre)
  • sötét titok
  • űzött vad (család, banda üldözi valami miatt)
  • tartozás (egy éves keresetével adós valakinek)
  • mélyalvó (nagyon nehezen ébred fel)
  • akaratgyenge (manipulációra -10% WP)
  • nyílmágnes (ha választani lehet, akkor őt lövik elsőnek)
  • magányos harcos (ha nem 1-1 ellen harcol, akkor -5% WS/BS, -5% WP)
  • lassú (-1M, -5 kezdeményezés, -5% perception)
  • sánta (-1M, -5% dodge blow és silent move)
  • kancsal (-10 BS% és charm)
  • alacsony fájdalomküszöb (sérülések ellen -1 TB)
  • tyúkanyó (mindig védi a gyengét, elesettet és társait)
  • dagadt (-1M, -2 kezdemény, -10% T állóképességre)
  • fénylő aura (olvasása +30% magical sense)

3 pontos hátrány:

  • látványosan extrém kinézet (albínó, különböző szemek, 6 ujj, stb.)
  • adrenalinfüggő (extrém veszélyre van életbevágó szüksége)
  • színvak (-20% evaulate, -5% perception és -10% search)
  • félszemű (-15% BS, -10% perception)
  • felületes (-5% minden Int alapú dobásra)
  • mániákus (extrém erős, feltétlenül káros függőség)
  • pacifista (nem gyilkol)
  • halálos ellenség
  • körözött bűnöző (állam vagy tartomány halálra keresi)
  • szadista (+10% intimidate és torture, -15% charm, aurájából kiolvasható)
  • vérbosszú (minden gondolata a bosszúállás)
  • híg vér (fele olyan gyorsan gyógyul)
  • némasági fogadalom (lásd: néma)
  • minimális fájdalomküszöb (sérülések ellen -2 TB)
  • hiszékeny (-15% manipuláció ellen)
  • valaki markában (zsarolással vagy más módon a markában tartja valaki, neki engedelmességgel tartozik)
  • amnézia (nem tudod ki vagy, és honnan jössz - skilleknél 50% esély, hogy nem emlékszel rá)
  • kisebb isten haragja (magára haragított egy kisebb istent)

4 pontos hátrány:

  • erős allergia (gyakori dologra; kiütés, hólyag, köhögés, asztma)
  • extrém szexualitás (nekrofília, pedofília, zoofília, stb.)
  • süket (-20% perception, nem tud varázsolni)
  • vak (-30% perception)
  • néma (nem tud varázsolni, -30% gossip, haggle, blather)
  • nagyhatalmú ellenség
  • elátkozott (95% feletti dobásnál kritikus hiba)
  • vérdíj (jelentős, kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkező vallási csoport, céh, társaság, testvériség üldözi)
  • epilepszia (gyakori kiváltó okkal; roham alatt magatehetetlen)
  • félkarú (-10% Ag, -10% S)
  • féllábú (-2 M, -15% dodge blow és silent move)
  • préda (a káosz meg akarja kaparintani valami okból)

5 pontos hátrány:

  • nagyhatalmú halálos ellenség
  • kárhozott lélek (90% feletti dobásnál kritikus hiba)
  • körözött eretnek (az inkvizíció toplistáján szerepel)
  • szerencsétlen (minden dobást kétszer kell dobnia, és mindig a roszabb /kisebb/ számít)
  • mágikus antitalentum (csak varázslónak; plusz kockával varázsol, de csak a miscastnál számít, lásd: hedge wizard)
  • főisten haragja (magára haragított egy főistent)

6 pontos hátrány:

  • deréktől lefelé béna (Movement: 1, BS és Ag feleződik)
  • vérzékenység (sérülések esetén percenként veszít 1W-t)
  • korcs (kezdeti WS, BS, Ag nem mehet 20% fölé, S és T 15% fölé)
  • öngyilkos hajlam (mindent elkövet hogy meghaljon)
  • káosz mutáció

 

ELŐNYÖK:

1 pontos előny:

  • időérzék (+/- 2-3 perc pontossággal megmondja az időt)
  • állati empátia (+5% charm animal)
  • jó alvó (bármikor képes elaludni, ha akar)
  • gyors alvó (6 óra alatt kialudja, kipiheni magát)
  • gourmand (ételszakértő)
  • sommelier (borszakértő)
  • barátságos arc (+5% charm)
  • zengzetes hang (+5% performer: actor, singer, storyteller)
  • muzikális hajlam (+5% performer: musician, dancer)
  • jó egyensúlyérzék (+5% performer: acrobat, juggler)
  • humor herold (+5% performer: jester, comedian)
  • éber alvó (alvás közben csak -10% perception)
  • hidegvérű (+5% WP önuralom esetén)
  • macskatalpú (+5% silent move)
  • lóra született (+5% ride)
  • piaci kofa (+5% haggle)
  • nagy piás (+5% consume alcohol)
  • tengeri medve (+5% sail)
  • Ranald kegyeltje (+5% gamble)
  • erős gyomor (gyomorrontás ellen +5% T)
  • kedvelt fegyver (1 fajta fegyverre +5% WS vagy BS)
  • kedvenc varázslat (egy varázslatra -1 célszám)
  • vadászösztön (+5% set trap)
  • szakmai tehetség (választott trade-re +5% )

2 pontos előny:

  • egy szabadon választott basic skill
  • magas fájdalomküszöb (sérülések ellen +1 TB)
  • kapcsolat (alvilági/üzleti/katonai/céhes, stb.)
  • híres (a környezetében ismert)
  • vonzó (a neméhez vonzódók felé +10% charm)
  • jó arcmemória (akit egyszer megnézett, arra emlékszik)
  • jó emberismerő (sikeres Int teszttel kiismerheti célpontja fő motivációit, disguise ellen +10 perception-t ad)
  • simanyelvű (+5% charm, gossip, haggle, blather)
  • szövegmemória (hosszú szöveget is képes pontosan, hosszú időre megjegyezni)
  • szakmai kiválóság (választott trade-re +10%)
  • kiváló szaglás (+10% perception szaglásra)
  • diplomata (+10% charm lenyugtatásra)
  • technikai zseni (+10% mechanikus szerkezetekhez)
  • ökölharcos (SB-2 sebzés puszta kézzel)
  • fegyvertárs (előre meghatározott társsal ha egymás mellett harcolnak +5% WS támadásra és védésre)
  • biztos kéz (+5% pick lock, sleight of hands, heal)
  • jellegtelen (+5% concealment és shadowing)
  • harcra kész (kezdeményezés dobás újradobható, a másodikat el kell fogadnia)
  • gyorsan gyógyuló (könnyű sérülésnél +1W / nap)
  • fürkész (+5% perception és search)
  • nomád vér (+5% ride és BS)
  • természet fia (+5% outdoor survival és navigation)
  • rejtélyes kincsestérkép (nem tudja, mit mutat pontosan, de nagyon értékesnek tűnik)
  • titkos tudás (ritka, elfeledett tudást birtokol, jelenkori hasznossága azonban nem egyértelmű)
  • békaember (+10% swim, hosszú percekig tud egy levegővel víz alatt maradni, mélyre merülni, jeges vízben is)
  • pókember (+10% scale sheer surface)
  • harci tánc (+10% dodge)
  • nyomkereső (+10% folow trail)
  • hátszeles (támogatói miatt könnyebb fellépnie a ranglétrán)

3 pontos előny:

  • alapos (+5% minden Int, WP és Fel alapú dobásra)
  • gumiember (szűk helyre befér, kötelékből +15% szabadul)
  • sugárzó nyugalom (+15% charm lenyugtatásra)
  • jóbaráti kapcsolat
  • közemesi cím
  • vasakarat (+10% minden WP alapú tesztre)
  • tartományi ismertség (az adott szakterületen)
  • szakmai tekintély (választott trade-re +15%)
  • könyvmoly (50 XP minden knowledge skill)
  • nyelvzseni (50 XP minden nyelv)
  • ezermester (50 XP minden trade)
  • született vezető (+10% command, +5% Academic Knnowledge: tactics/strategy)
  • kisebb anyagi támogatás (család, rend, vagy társaság rendszeresen küld neki pénzt - havi 100-150 arany)
  • született hamiskártyás (+10% gamble, +5% sleight of hands)
  • családi örökség (GM dönt: fegyver/páncél/ló/varázstárgy)
  • vakbuzgó hit (3% esély, hogy imáját meghallgatja istene)
  • megszentelt (minden káosz hatás ellen +10% WP)
  • művészlélek (+15% egy adott művészetre)
  • vadak ura (+15% charm animal)

4 pontos előny:

  • egy szabadon választott advanced skill
  • fotómemória (+20% Int alapú emlékezés dobásra)
  • nagyhatalmú kapcsolat
  • nemesi rang (földdel, kúriával)
  • országos ismertség (az adott szakterületen)
  • szerencse fia (+1 Lucky Pont/nap, és a 00 dobás nem kritikus hiba)
  • extrém fájdalomtűrő (sebesülésnél +2 TB)
  • puppet master (manipulációra +15%)
  • jelentős anyagi támogatás (család, rend, vagy társaság rendszeresen küld neki pénzt - havi 250-500 arany)
  • vívóbajnok (támadásai ellen -15% parry, -10% dodge)
  • jelentős kitüntetés (országosan elismert, pl. becsületrend)
  • mágia kegyeltje (naponta egy miscastot újradobhat)
  • kaméleon (+5% disguise, +10% concealment és shadowing)

5 pontos előny:

  • nagyhatalmú jóbaráti kapcsolat
  • nemesi rang (nagy földdel, falvakkal)
  • általános ismertség (az adott szakterületen)
  • rejtett aura (csak -30% magical sense teszttel olvasható)
  • mágikus talentum (minden varázslat célszámára -1)
  • kiválasztott (az isteneknek célja van vele, ezért egyengetik az útját - GM döntése, hogy ezt hogyan teszik)
  • beavatott (egyike azon keveseknek, akik egy nagyhatalmú, titkos tudás birtokosai)

6 pontos előny:

  • főnemesi rang (nagy terület, várral)
  • kilenc élet (+1 extra Fate pont, ami lucky pontoknál duplán számít /+2LP/)
  • "világhír"
  • herkules (extrém méret, +15% S és T, -20% parry ellene)
  • mágiatagadó (minden rá irányuló varázslat célszáma +3-mal nő, varázslók nem vehetik fel)

 

7 komment Címkék: szabály wfrp

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr323103511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gauss_87 2011.07.27. 12:11:22

Hali, nemtudom elküldte-e az előző postomat (ha igen, ezt lehet törölni).
Szép gyüjtemény lett Sam, minden elismerésem hozzá, bár szerintem jelenlegi szabályok mellett kicsit megtörné a játékot ennyi előny. Meg ha saját kezűleg választhatóak lesznek ezek a tulajdonságok, akkor a belső vérpistikém szagot fog és elkezd matekozni. Veszem például a Myrmidia papot aki lándzsával megy. (Fast tulajdonságú a fegyver, -10% dodge és parry ellene, ehhez még felvenném a vívó tulajdonságot, és még nagyobb eséllyel találom el az ellenfelet.
Nagyon jók ezek a színesítő elemek, csak jelen szabályrendszer mellett túl nagy segítséget biztosítanának. Ha át kéne dolgozni a core rulezt hogy ezt befogadja, segítek :D

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.07.27. 12:13:54

Vedd figyelembe, hogy az előnyhöz bizony tetemes hátrányt is fel kell venni, és hiába baromi gyors valaki, ha mondjuk egy főisten átkot bocsát rá, vagy életre-halálra üldözi egy bérgyilkos csapat. ;)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.07.27. 12:19:59

Beletettem még a kimaradt kiegészítést: hogy nem lehet a legmagasabb pontértékű hátránynál 3-mal magasabb előnyt felvenni, azaz 6 daram 1-es hátrányból nem vásárolhatsz 1 darab 6-os előnyt (de 4-est sem), tehát egy 6-os előnyhöz kell legalább egy 4-es hátrányt felvenni.

Gauss_87 2011.07.27. 12:21:51

@tengerSAM: Az a sir így hirtelen kimaradt :D De ennek ellenére szerintem így is kicit töri a játékot.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.07.27. 12:32:33

Ez egyrészt opcionális (házi) szabálynak készült, másrészt a mesélőnek mindig joga van azt mondani, hogy "ezt én nem engedem", vagy egyes előnyöket/hátrányokat kivenni a listából.
A gyakorlat azt mutatja, hogy a magas előnyökkel járó "táp" a hátrányok miatt messze nem olyan jelentős, mint azt elsőre gondolná az ember - sőt egyes esetekben nem is éri meg felvenni a tápbajnokoknak, mert többet szívnának velem, mint amennyi előnyt adna nekik.

Gauss_87 2011.07.27. 12:44:31

Szóval, egy 4+2 pontos előnyért kéne fizetni 2db. 2 pontos meg 2db 1 pontos hátrányt? Vagy 2 db. 3 pontosat?

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.07.27. 12:49:24

Bármelyik jó megoldás, az a lényeg, hogy a 4-es előny miatt legalább egy darab legalább 2-es hátránynak lennie kell, a többi bárhogy elosztható.
süti beállítások módosítása