Bár a Career Compendiumban számtalan karrier található, mégis néhány egyedi karakter miatt szükségessé válhat egy (vagy több) hiánypótló career megalkotása.
Az alábbiakban egy BASIC career elkészítéséhez lehet támpontokat találni, hogy kiegyensúlyozott legyen az adott foglalkozás a többihez képest. Talán mondanom sem kell: a mesélő mondja mindig ki a végső szót.
Generáláskor az advance scheme-re összesen 22 ún. "career pont" költhető el; az alábbiak közül mindegyik 1 pontba kerül:
Main Profile: +5%
Secondary Profile: +1
Skill: 1 skill
Talents: 1 talent
Trappings: 1 nagyobb értékű, ritkább vagy 2 kisértékű, általános eszköz.
Minden területhez meg van adva egy "alap" pontszám, ami átlagosnak tekinthető, a minimum és maximum érték pedig azt jelzi, hogy milyen határok között mozoghatnak az elosztható pontok.
Az adott területen fel nem használt career pontok átvihetőek, és felhasználhatóak más területen.
Példa: ha a Main Profile-nál a 8 pontból csak 6-ot használ fel valaki, a maradék két pontot a többi terület között tetszés szerint eloszthatja, tehát például skilleknél nem az alap 8, hanem akár 10 pontból is gazdálkodhat.
Main Profile: alapból 8 pont (8*5%) osztható ki (minimum 5, maximum 10)
egy tulajdonságra 1 vagy 2 pont költhető, ezen kívül maximum egy +15%-os fejlesztés lehetséges
Secondary Profile: alapból 2 pont osztható ki (minimum 0, maximum 3)
csak W vagy Mag tulajdonságokra tehető, utóbbira max. csak 1 osztható
Skills: alapból 8 skill vehető fel (minimum 5, maximum 10)
az "akármi vagy akármi" összesen 1-nek számít, de csak maximum 3 ilyen lehetséges.
Mag=1 esetén kötelezően megvásárolandó skillek: channeling és speak arcane language
Talents: alapból 2 talent vehető fel (minimum 0, maximum 5)
az "akármi vagy akármi" összesen 1-nek számít, de csak maximum 2 ilyen lehetséges.
Mag=1 esetén kötelezően megvásárolandó talent: petty magic vagy valamilyen lore
Trappings: alapból 2 pont költhető el (minimum 0, maximum 5)
példa 2 pont elköltésére: 1 komolyabb (drágább) trappings: bőrpáncél, és 2 általános, olcsó fajta: 10y kötél csáklyával és 5 fáklya
A Career Entries és a Career Exits két fontos tényező, ezeket semmiképpen ne felejtsük el feltüntetni. A mesélőknek itt is nagyon figyelni kell, nehogy a tápolni vágyó játékos egy koldus következő karrierjének mondjuk az Archmage-t vegye fel. :)
Lássunk egy példát.
Basic Career: Beggar (koldus)
Main Profile | WS | BS | S | T | Ag | Int | WP | Fel |
+5% | +5% | - | +15% | +5% | - | +10% | - | |
Secondary Profile | A | W | SB | TB | M | Mag | IP | FP |
- | +2 | - | - | - | - | - | - |
Skills: Blather, Concealment, Consume Alcohol, Dodge Blow, Gossip, Perception, Silent Move, Secret Language (Thieves' Tongue), Secret Signs (Thief)
Talents: Alley Cat or Flee!, Resistance to Disease or Streetwise
Trappings: Rags, Bottle of Poor Craftsmanship Rotgut
Career Entries: Bone Picker, Peasant
Career Exits: Bone Picker, Rat Catcher, Thief
Ahogy láthatjuk, a Main Profile-ban az alap 8 pont lett elköltve: WS-re 1 (+5%), BS-re 1 (+5%), T-re 3 (+15%), Ag-re 1 (+5%) és WP-re 2 (+10%).
A Secondary Profile-ban is az alap 2 pont lett elköltve, és mivel nem varázshasználó career, ezért csak a Woundra lett téve kettő pont.
Skilleknél 9 pont lett elköltve (kilenc skill van felsorolva), ami 1 ponttal több, mint az alap, ezt majd később a Trappings kompenzálja.
Talenteknél szintén 2 pont lett elköltve, ugyanis a választható talentek 1-nek számítanak.
Trappings-nél az alap 2 helyett csak 1 pont lett elköltve: a rongyok és az olcsó pia két kisértékű dolog, ami csak egyetlen pontba kerül, az itt felszabaduló pont lett a skilleknél elköltve.
Természetesen vannak olyan foglalkozások a Career Compendiumban, amik nem felelnének meg a fenti módszer szerinti elosztásnak, én csak egy általánosan használható, kiegyensúlyozott karrier megalkotását tűztem ki célnak.
Utolsó kommentek