HTML

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

WFRP, ahogy én szeretem - II. rész

tengerSAM (törölt) 2010.04.01. 08:00

Az előző részben a játék világának hátteréről ejtettem pár szót, most inkább a földrajzi részét veszem górcső alá - ami nem is lesz olyan ismeretlen senki számára.

Tulajdonképpen olyan, mintha a XIV-XV. századi kora reneszánsz Európa alternatív változata lenne, illetve annak a "dark" megfelelője. A mi világunkban ekkor volt a feudális (sötét) középkor vége, a reneszánsz kezdete, a pestisjárványok és felfedezések kora. A Warhammer világában azonban még mindig inkább a hűbérúri rendszer virágzik. A tűzfegyverek léteznek ugyan, de még kezdetlegesek és kockázatos a használatuk, már feltalálták a primitív gőzgépet is (horribile dictu a gőztankot is megalkották), de az orvostudomány gyerekcipőben jár, gyakoriak a járványok, és az életszínvonal bizony nem szárnyal a magasban.

Hivatalosan ezt a nézőpontot (ti. a Földünk egy alternatív változata a játék alapja) nem szokták propagálni, de engedtessék meg nekem, hogy a cikk további részében párhuzamokat vonjak a földi és a warhammeres világ hasonlóságai között, ami véleményem szerint elősegítheti a könnyebb megértést.
Vessünk csak egy pillantást a Warhammer világtérképére, és rögtön meglátjuk, hogy miért is jogos, hogy hasonlóságokat keresünk a mi világunkkal:

Ez a térkép talán még jobban megmutatja a hasonlóságokat:

Bár ezt a játék készítői nem szokták hangsúlyozni, de talán nem túl meglepő a sok egyezőség. Az Öregvilág gyakorlatilag Európának felel meg, de Albion (Anglia), Ind (India), Cathay (Kína) és Nippon (Japán) is igen jól beazonosítható. Afrika északi része Araby (Arábia) és Deadland (Egyiptom), déli része a Southland, az amerikai kontinens déli része pedig Lustria, az Atlanti-óceán közepén terpeszkedő gyűrű alakú szigetet (Ulthuan) csakis Atlantisszal lehet összevetni.

Na nézzük akkor kicsit részletesebben:

A fenti térképen középen piros négyzetben az Öregvilág, kék négyszögben pedig a Birodalom van kiemelve, a bal felső kistérképen pedig az látszik, hogy az egész térkép a világtérkép mely szeletét mutatja.

Az Öregvilág központja a Birodalom (gyakorlatilag a Német-Római császárság itteni megfelelője). Fejedelemségekből, nagyhercegségekből és egyéb tartományokból áll, mind fölött áll a császár.

A birodalom fővárosa: Altdorf, a vallás, a mágia és a mesterek és mérnökök központja, a császár székhelye.
 

Nézzük pár szóban a Birodalom tartományait:

Délről kezdve az óramutató járásának megfelelően haladva lássuk a tartományok rövid jellenzését:

Averland: A birodalom leggazdagabb tartománya, dús legelői és gyönyörű lovai messze földön híresek. Fémkereskedelme kiemelkedő.
Wissenland: A legdélebbi provincia, kétfelől magas hegyek övezik. Kemény hadseregéről híres.
Reikland: A birodalom éléskamrája, a kereskedelem egyik központja, az egyik legbékésebb tartomány.
Middenland: A császárok tradicionális provinciája. Áthatolhatatlan erdők, rémes időjárás és beastmenek nehezítik az életet errefelé.
Nordland: A birodalom északi védbástyája az északi barbárok és tengeri kalózok ellen. Zord tengerpartja és sűrű erdői igen barátságtalanok.
Ostland: Legkevésbé lakott vidék, a mostoha időjárási körülmények, és az Árnyak Erdeje miatt is. Ogrék és haramiák is garázdálkodnak a Middle mountain környékén. Bár a szegényebb tartományok közé tartozik, mégis jelentős prém, só, sajt és ón exportőrök.
Hochland: Gyéren lakott hegyi tartomány, a trollok sem ritkák erre. Híresek mérnökeikről, puskáikról és ágyúikról.
Talabecland: Mesteremberek és kereskedők hazája, vizi és erdei útjai igen forgalmasak.. Fővárosa egy meteorkráterbe épült.
Ostermark: Fővárosát, Mordheimet egy warpstone meteor pusztította el. Mezőgazdasága jelentős, de ipara szinte egyáltalán nincs.
Stirland: A farmok hazája, nagy bor- és fakitermelő tartomány. A szokásaik igen különösek, de vendégszeretetük híres.
Sylvania: Formálisan Stirland része, a vámpírok hazája. Von Carsteinről, a Drakenhof kastélyról és élőholtairól hírhedt.
Moot: Formálisan Stirland része, a halflingok otthona. Farmgazdálkodásuk az egész birodalomban kiemelkedő.

Térjünk át a Birodalmon kívüli területekre, ahol egzotikus - és veszélyes - kalandok várhatnak az utazókra.

Északi szomszédok
  • Kislev: a birodalom régi szövetségese, ütközőzóna a káosz és a birodalom között, mindig harcra kész nemzet (porosz-orosz jellemzőkkel)
  • Sea of Claws: az északi nomádok és a birodalom közötti választóvonal, kalózok portyázóhelye (kb. Északi-tenger)
  • Norsca: az északi nomádok fagyos, jeges, rideg otthona (a'la Skandinávia)
  • Chaos Wastes: Itt gyülekeznek a káosz hadai, kopár hegyek és halott tundra az egész, épelméjű ember messzire elkerülni a helyet. (nagyjából az Arktisz)
Déli szomszédok
  • Border Princes: A fekete hegység túloldalán folyamatos csatákat vívnak a helyi hadurak minden talpalattnyi földért – ráadásul délről is folyamatosan támadások jönnek - ez a zsoldosok Mekkája. (kb. Balkán)
  • Tilea: városállamok közössége, hol folyamatos politikai csatározások dúlnak a kereskedő nemesi házak között. (ki nem találnátok: Itália...)
  • Estalia: meleg éghajlatú erősen feudális vidék, az utazók egyik kedvelt célpontja. (Ó büszke spanyolhon...)
  • Badlands: E kietlen vidék a zöldbőrűek hona, mégis sokan kalandoznak erre az ősi elfeledett romok miatt. Törpe erődítményekben sincs hiány errefelé. (kb. Kis-Ázsia)
  • Araby: Egzotikus táj, a kereskedelem, a rabszolgatartás és a különleges áruk központja. Ősi emberi birodalom. (~Észak-Afrika)
  • Land of the dead: Barátságtalan halott hely, a nekropliszok és a végtelen homok hazája. A gazdagságot ígérő ősi templomok és sírboltok átkozott vidéke, ahol a holtak serege az úr. (Egyiptom)
  • Southlands: Dzsungel, szörnyek-kel teli folyók, furcsa gyíkemberek, füstölgő tűzhányók. Ez vár az utazóra, ha a holtak földjét átszelve dél felé indul a hatalmas, felfedezetlen kontinensre. (a vad Afrika)
Keleti szomszédok
  • World Egde Mountain: Törpék királysága, az öregvilág keleti és déli határait őrzik roppant kőerődítményeikből és tárnáikból, és kitartóan harcolnak a skavenek és az orkok ellen, kik folyamatos támadás alatt tartják őket. (Kárpátok-Alpok-Ural-Himalája...)
  • Darklands: skavenek, orkok, goblinok és a káosztörpék igen barátságtalan vidéke. Elátkozott vadon, vihartépte hegyek közepén áll Gorgoth vastornya, melyből szüntelen fekete füst száll az égre. (Kelet Európa és Közép-Ázsia)
  • Ogre Kingdom: a Mourn hegységben él az ogrék civilizálatlan népe. A nemesfémben gazdag vidék igen barátságtalan lakói ellenére itt található a pusztakezes harc mesterei, a Dragon Monkok temploma. (a mostani Afganisztán és környéke)
  • Ind: A fűszerek, gyógynövények és a spiritualitás hazája, messzi földről érkeznek ide kereskedők, hogy jó üzletet kössenek. (India)
  • Hinterland of Khuresh: A warpstone és a sűrű dzsungel földje, skavenek, gyíkemberek és goblinok és vadállatok lakják. (Délkelet-Ázsia)
  • Eastern Steppes: Rideg sziklás kősivatag, a farkaslovasaikról híres hobgoblinok székhelye. (Mongólia)
  • Grand Cathay: A Császár uralma alatt álló, hadurak által irányított, állandó harcban álló provinciák misztériumokkal teli, gyakorlatilag ismeretlen földje. (Kína)
  • Nippon: Erős, feudális királyság, szigorú kasztrendszerrel. Igen ritkán engedik be az utazókat, így nem sokat tudni a vidékről. (Japán)
Nyugati szomszédok
  • Bretonnia: A birodalom legközelebbi szomszédja, lovagok rusztikus földje, ahol megadóztatnak minden utazót legyen az nemes vagy szolga. (Frankhon)
  • Loren: Az erdei elfek otthona, ők az egyetlen elf nép, amely nem hagyta el az Öregvilágot. A világtól elzárkózva Athel Loren elvarázsolt erdejében élnek, ahol bizony a fák is életre kelnek… (kb. Svájc területe)
  • Great Ocean: Az ismert világ legnagyobb vize. Viharai és örvényei számtalan hajónak jelentettek biztos pusztulást – és akkor a mélységben lakó lényekről még nem is beszéltünk… (Atlanti Óceán)
  • Albion: Ködborította kis sziget, változékony időjárással, óriásokkal, és sok titokzatossággal... (Brit Szigetek)
    Ulthuan: A high elfek mágikus sziget-királysága, mely illúziók és köd mögé rejtőzik. (Atlantis)
  • Lustria: Esőerdők, dzsungelek, gyíkemberek, barátságtalan törzsek – és a Vampire Coast. (Dél-Amerika)
  • Naggaroth: A dark elfek királysága. Sötét erdők, jeges folyók, rabszolgák, véráldozatok… Nem igazán barátságos hely. (kb. Észak-Kanada, Grönland)

Még egy dologról nem esett szó: a skavenek birodalmáról, a végtelen alagútrendszerről, ami a Birodalom alatt húzódik (színessel jelölve a fontosabb járatok):

Nos, dióhéjban ennyit magáról a helyről, ahol a történetek játszódnak.

A következő, harmadik részben magát a játékot szeretném bemutatni.

>>> TOVÁBB A CIKK 3. RÉSZÉRE >>>

3 komment Címkék: ismertető warhammer wfrp wfrp-ismertető

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr221879227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása