HTML

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

Amikor a KM-ből Kegyetlen Mészáros lesz...

tengerSAM (törölt) 2013.10.05. 08:13

...avagy dolgok, amik a mesélők játékélményét rontják

Többször is írtak már arról, hogy mi az, ami a résztvevők játékát elronthatja, de mesélő oldalról - érdemtelenül - még nem esett szó, itt az ideje, hogy ezt is pótoljuk.

worstrpg.jpgÁltalában - tisztelet a kivételnek - lusta szokott lenni a játékos társaság, így a mesélőre hárul, hogy a nagyobb információmennyiséget emészthető formában tálalja a csapat elé, legyen az háttérinfó, vagy bármilyen ismertető. Amikor sok-sok óra, sőt napok munkájával összeszedett, megszűrt, és áttekinthető formában leírt adatokat magasról sz..otyizza le a parti, akkor igencsak morcosra húzódik a mesélő szemöldöke. Tegyük fel, átrágja magát a GM több szabálykönyvön (500+ oldal), leírja összefoglalva a lényeget (hogy szegény játékosokat nehogy megterhelje a sok adat), és pár héttel később, mikor a gyakorlatban kellene hasznosítani az információkat, csak azt kapja vissza az ember, hogy "ja bocs, nem olvastam el" - na nagyon gyorsan egy 43-as méretű lenyomatot vizualizál még a legbékésebb mesélő is a játékosa hátsó felén. Vagy kettőt.

A másik, hogy úgy jön el a játékos játszani, hogy halvány lila gőze sincs semmiről (nem ismeri az adott világot), nem is veszi a fáradtságot, hogy utánanézzen a dolgoknak ("Előkapom a kardom! - De ez sci-fi játék..."), csak hirtelen belecsöppen a játékba, a végén meg felkel, és egy másodperc múlva már nem is emlékszik semmire. Esetleg játék közben is olvasgat, vagy mással foglalkozik.

Említhetnénk a passzív hozzáállást is, amikor azt várják, hogy majd a mesélő szépen alájuk teszi a sztorit, ők meg majd mondják, hogy A vagy B variációt választják. Egy igazi szerepjáték viszont nem ez, ha valaki erre vágyik, akkor lapozgasson KJK (kaland-játék-kockázat) könyveket, vagy üljön le a gép elé. Gondolkodni luxus, majd a mesélő megoldja, mi meg csak bámulunk ki a fejünkből, és dobáljuk a kockát, ha azt mondják. De az, hogy megmozgassák az agytekervényeiket és kreatív ötleteket bedobva közösen oldják meg a helyzetet, az túl fárasztó.

A másik véglet a kötözködő játékos, aki mindig mindent jobban tud, és inkább vitatkozik játék helyett, mert ha nem úgy történik valami, ahogy ő elképzelte, akkor kiveri a balhét. A játék persze nem halad, a többiek meg unják a vitát (ami teljesen érthető).

A következő delikvens a troll, aki szándékosan elhülyéskedi a dolgokat, direkt keresztbe tesz mindenkinek (mesélő included), de ezen egyedül csak ő szórakozik jól. Kivéve, ha van még egy hülye a csapatban...

Nem hagyhatjuk ki a notórius későket sem, akik a lefixált időpont után egy, vagy akár több órával később esnek be a játékra, ami egy csapatjáték esetén meglehetősen nagy kiszúrás a partival szemben.

Szintén a mesélő idegeire tud menni a tápbajnok, aki a karakter (remélhetőleg legális) kimaxolásával van csak elfoglalva, mindig félisteni karaktereket álmodik meg, akik az adott területen az übermegahiperkirály, és ennek érdekében állandóan a GM-et nyüstöli, hogy megkapja az áhított xp-t, tárgyat, satöbbit.

Kicsit más terület, amikor a mesélő rápörög egy új játékra, lelkesen próbálja rábeszélni a társaságot, mire a reakció: "Mehhh..." 

Tovább is van, mondjam még? :) Kommentekben jöhetnek a többiek!

3 komment Címkék: elmélkedés mesélés

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr285546411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

auer · http://koronus.blogspot.com/ 2013.10.05. 19:00:39

Teljesen egyetértek.
Talán kimaradt aki játékkezdés előtt egy órával hív hogy bocs mégse...

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2013.10.07. 08:01:04

Újabb adalék, amihez kivételesen nincs köze a játékosoknak: egy könyv/film egy gondolatébresztő ötlete alapján kidolgozol egy sztorit, majd a neten bogarászol további részletek után, amikor szembejön veled teljesen ugyanaz a sztori, mert pontosan ugyanaz az ötlet másnak is eszébe jutott...

joci34 2013.10.15. 19:30:01

Ez mind tiszteletlenség a mesélővel szemben. Még lehet beszélni a kiégett szerepjátékosról, aki csak hiszi, hogy szeretne játszani, de már nincs lelkesedés benne, és ugyan elkezdi, de menet közben olyan unott az ábrázata, hogy a másikat is lehúzza.
Vagy a füves/piás "szerepjátékos", aki beállva jön játszani, vagy menet közben teker. A mesélő becsületesen készül, ő meg semmit nem fog fel az egészből.
Egyszerűen vannak olyan emberek, akiknek nem való az rpg, mert nem tisztelik, és nem tesznek a jó játékért!
Együtt érzek!
süti beállítások módosítása