HTML

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

WFRP, ahogy én szeretem - V. rész

tengerSAM (törölt) 2010.04.04. 08:00

Lássuk akkor, hogy milyen könyvek jelentek meg a WFRP 2. kiadásához.

3 főkategóriára bontom a kiadványokat, először a kiegészítő szabálykönyvekről ejtek szót, aztán a világ és országleírásokat veszem górcső alá, aztán a modulgyűjteményeket ismertetem pár mondatban, végül más "érdemes elolvasni" jellegű könyveket is ajánlok a nagyérdeműnek ebben a témában.

Kiegészítők:

Character Pack: vékony füzetecske, amelyben a karakteralkotáshoz szükséges táblázatokat találjuk, ebből hat azaz 6 oldal csak a random névgenerálás. Hmmm... De találunk jóslás, címerpajzs és születési hely generátort is, és egy rövid varázslat táblázat és harci akciók összefoglalás is helyett kapott a kiadványban - no meg egy csomó karakterlap.

Carreer Compendium: KÖTELEZŐ DARAB! Több, mint 220 különböző carrier közül lehet válogatni, ami az alapkönyvben szereplő lehetőségek többszöröse. Egy okot tudok, hogy az ember elgondolkodjon a megvételén: az pedig az, ha minden más könyvet már beszerzett, ugyanis szinte minden kiadványban szerepel legalább egy (de inkább több) új carrier, ezeket gyűjti csokorba ez a könyv, pluszban pedig még nyolc vadiúj is belekerült. Annyiban jobb, mintha az ember külön gyűjtögeti össze a különböző könyvekben található carriereket, hogy itt már a javított változatok szerepelnek és van mindegyikhez egy jó leírás is, hogy mit takar az adott carrier, viszont ezen kívül semmilyen más extra infó nem szerepel, így ha pl. valaki rúnakováccsal (runesmith) akar játszani, akkor szüksége lesz a Realm Of Sorcery kiegészítőre is, mert a varázslatok bizony csak abban vannak benne. Persze ez a probléma csak az alapkönyvben nem szereplő varázshasználók carrierekre és néhány extra karakterre érvényesek, a többséghez azonban minden szükséges információ szerepel a könyvben.

Game Master's Pack: Egy kalandmesteri paravánon kívül egy füzetecskét tartalmaz, amiben egy kalandmodul van, ami az alapkönyvben található példamodul helyett vagy inkább az előtt mesélendő le, ezen kívül kívül különböző összegyűjtött táblázatokat (play-aid) találunk, NCP karakterlapot, valamint az Öregvilág jellemző helyeiről egy nagyon jó térképes leírást (fogadók, vámház, templom, falu, farm, stb.). Egy "combat-tracker" és 4 előre generált karakter is a csomag része.

Game Master's Toolkit: A füzet gyakorlatilag egy hatalmas encounter-generátort tartalmaz a mesékben előforduló helyekről és helyzetekről. Amikről szó esik: épületek, csatornák, utcai események, tolvajok, koldusok, fogadók, kocsmák, utak, erdők, farmok, természetes veszélyek, törvényen kívüliek, állatok települések, különböző személyek. Vannak benne igen jó ötletek, és szorult helyzetben a kevésbé improvizatív mesélőknek is jó szolgálatot tehet. Természetesen jár mellé egy paraván is, és színes térkép.

The WFRP Companion: Mesélőknek kötelező darab! Többek között bemutatja az ismert világot, és a mindennapi életet (kereskedelem, utazás, ünnepek, gyógyítás, tárgyalások, különböző szervezetek, stb.), gyakorlatilag benne van minden szükséges alapinformáció. Két tileai kereskedőváros bemutatásán kívül némi bestiárium is helyet kapott a könyv végében.

Old World Armoury: A kereskedelemmel és pénznemekkel, adózással indul a könyv, majd a különféle páncélokra, azok készítésére és javítására tér rá, utána a kézi- és lőfegyverek kerülnek sorra. Szó esik a tűzfegyverekről és a harci gépekről is, majd a ruházat, enni és innivalók és az egyéb felszerelések kerülnek kitárgyalásra. Állatok, és utazóeszközök, szálláshelyek és birtokok, üzlet és bérelhető emberek szerepelnek a folytatásban, és végül az Öregvilág kincseivel fejeződik be végül a könyv. Rengeteg haszonos információ található benne, ajánlott kiegészítő.

Old World Bestiary: Ki nem találnátok: ebben a könyvben bizony sok-sok ellenfél és szörny található. A káosz kultistáktól zöldbőrűekig, a démonoktól a  beastmenekig, a skavenektől az élőholtakig, a vadállatoktól a mágikus lényekig minden megtalálható benne. Az első részben csak információk, tudnivalók, legendák vannak, majd a második részben szerepelnek a lények játékban használható tulajdonságaik és harcértékeik. Külön fejezet foglalkozik a hátasokkal és a kisebb állatokkal, valamint új skillek és talentek, mutációk és sámánvarázslatok is helyet kaptak a könyvben. Szintén kötelező darab a mesélőknek.

Realm of Sorcery: Minden, amit a mágiáról tudni akartál. Kialakulása, története, természete, használata és az emberek hozzá való viszonya - ezekről szól a könyv első fele. A második felében a különböző mágiahasználati utak, és iskolák vannak megemlítve, külön kiemelve a birodalmi varázslóiskolákat, a boszorkányokat és a boszorkányvadászokat. A harmadik nagyobb részben a varázstudományok, familiárisok, varázsitalok és varázstárgyak mellett a rúnamágia is helyet kapott, végül egy mágia-középpontú kalandmodul zárja a könyvet. Varázshasználó karakternek igen ajánlott.

Tome of Salvation: Míg az előző könyv a varázslók alapkönyvének tekinthető, ez a kiadvány a papok és más vallásközpontú karakterek bibliája lehet. Az öregvilág fő vallásai mellett azok mellékágaira, kultuszaira is kitér, a népi babonákon kívül a fanatikus szektákat is górcső alá veszi. Részletesen tárgyalja más fajok és népek istenhitét és vallási irányzatait is, és felsorolja a jelentősebb ünnepeket, szent napokat és rítusokat, amik a vallásokhoz köthetőek. Szó esik a templomokról, szentélyekről, apátságokról és más szent helyekről, a papok életéről, beavatásáról és a paplovagokról is, akik a szent ügy érdekében harcolnak. Kellően vastag fejezet foglalkozik a papi varázslatokkal is, és az egyes szakaszok között elrejtve jó pár új carriert is találhatunk.

Ismertetők:

Terror in Talabheim: A könyv első harmadában a birodalmi Talabheim városát mutatja be, a maradék részben pedig egy 7 részes kampányt tartalmaz.
 
 
 

Sigmar's Heirs: A Birodalom részletes leírása található a könyvben, a történelmen, kormányzaton, jogrendszeren és valláson túl kimerítően foglalkozik az egyes tartományokkal is. A szekták és kultuszok mellett még egy modul is helyet kapott a kiadványban - no meg néhány új carrier is. Szinte kötelező darab.
 

Shades of Empire: A birodalomban fellelhető szervezetek ismertetésével foglalkozik, szám szerint kilenc jelentős társaságról találunk a kötetben információkat. A leírásukban szerepel a céljuk, történetük, ellenségeik és szövetségeseik, felépítésük, jeleik és jelzéseik, a tagsággal és toborzással kapcsolatos tudnivalók, no és hogy milyen előnyökkel és milyen hátrányokkal jár, ha egy kalandozó csatlakozik valamelyik szervezethez.

Renegade Crowns: A Határhercegségeket (Border Princes) mutatja be, ami kifejezetten jó hely a kalandozásra. A könyv első fele általános információkat ad, rengeteg ötlettel és háttérinfóval, a második fele pedig gyakorlatilag egy itt játszódó kampánymodul.
 
 

Knights of the Grail: Bretonnia lovagokkal teli vidékére kalauzol minket a könyv. Az ott élő (a birodalmitól jelentősen eltérő habitusú) emberektől, a történelmükről, a politikájukról, az igazságszolgáltatásukról, a vallásukról és magáról az országról találunk benne sok információt, majd természetesen játszható breton karakterek és némi kaland is található a könyvben.

Realm of the Ice Queen: Kislev hófödte síkságai és végeláthatatlan sztyeppéi sem maradhatnak ki az ismertetők sorából. Részletes leírást találunk könyvben az országról, az ott élő emberekről, a történelmen és politikán át, a jogon és valláson keresztül az időjárásig, és a jelentős városokig. Több új (kislevi vonatkozású) carrier is ismertetésre kerül a könyvben, többek között a különböző boszorkányok és a varázslataik. Praag és Erengrad városa kimeríthetetlen kalandlehetőségeket biztosít, ráadásul a káosz fenyegetése sincs túl messze... Melegen ajánlott kiadvány!

Karak Azgal: Kuriózumnak mondható könyv, ugyanis a nevéből sejthető módon ezúttal egy törpe város kerül górcső alá. Alaposan kidolgozott maga a város és az azt körülvevő környék is, főleg az alatta található tárnarendszer. Van benne jó pár kalandlehetőség és sok infó a töpörödött törp ördögökről.
 

Children of the Horned Rat: Talán nem meglepő módon a skavenekről szól ez a kiadvány. Bemutatja a történelmüket, társadalmukat, városaikat, hadviselésüket, végül (hoppá!) skaven játszható karaktereket és egy nekik szóló kampányt is belecsempésztek a könyvbe. Rengeteg infót és érdekességet találhatunk a patkényemberekről, feltétlenül ajánlom elolvasásra.

Night's Dark Masters: Vétek lett volna a vámpírok nemzetségét kihagyni. a felsorolásból. Ebben a könyvben a Warhammer világán róluk szóló mítoszokról, az "életükről", történelmükről, viselkedésükről, és fajtáikról kapunk érdekfeszítő ismertetőt, majd egy kampányötlet és némi bestiárium is került a kiadványba. Aki Sylvania táján szeretne kalandot mesélni, annak (is) feltétlenül ajánlott!

Tome of Corruption: Minden, amit tudni kell a Káoszról. Hol, mikor, miért, hogyan, mivel... Kultuszok, mutációk, őrületek, jelképek: minden megtalálható a könyvben. Részletesebben bemutatja a Beastmeneket, Norsca vidékét és a káoszpusztákat (Chaos Wastes), a Káosz szolgáit, isteneit, varázslatait és démonait is. Szó esik a birodalmi boszorkányvadászokról is egy fejezet erejéig, és Norsca-i kampány indítására is adnak ötleteket.

Kalandmodulok (Adventures):

(A kalandmoduloknál szándékosan csak minimális infót írok és nem adok ízelítőt sztoriból, nem akarom előre lelőni a poént, hátha valamelyik mesélő le akarja mesélni. :D )

Plundered Vaults: a 2. kiadáshoz ez volt az első modulgyűjtemény, három régi (zömében White Dwarfos) modul felújított változata és három teljesen új scenario található benne. Egyes moduljai (Carrion Call, Grapes of Wrath) még a Path of the Damned kampányba is beilleszthetőek (egészen pontosan az elé, az alapkönyves modul után), de új kampány indításához is találhatunk megfelelő kalandot benne.

Ashes of Middenheim: A Path of the Damned kampány első kötete, egyébként pedig az alapkönyvben található példajáték folytatása. A címe alapján soha nem gondolnátok, de Middenheimben játszódik, és 8 kisebb, egymásra épülő részmodulból áll.
 
 

Spires of Altdorf: A Path of the Damned kampány második kötete, a kaland Altdorf városában folytatódik 5 felvonáson keresztül.
 
 
 
 

Forges of Nuln: A Path of the Damned kampány harmadik kötete, Nuln városában játszódik és 8 kisebb, egymásra épülő részmodulból áll.
 
 
 
 

Thousand Thrones: nagyon jó kampány található benne, ami 9 egymáshoz kapcsolódó modult tartalmaz, és Marienburgtól Sylvanián át Kislevig sok helyszínen játszódik, tele intrikákkal és borzongásal.
 
 
 

Barony of the Damned: Mousillon-ban, Bretonnia elátkozott tartományában játszódik ez a kalandmodul, ami 6 scenarioból áll.
 
 
 
 

Lure of the Liche Lords: A Határhercegségekben játszódó modul, amely a többi könyvtől eltérően nem a szájbarágós, lépésről-lépésre módszerrel íródott, hanem gyakorlatilag csak teljeskörű leírást ad a kalandról, amit a mesélő a körülményeknek megfelelően alakít. A szokásos részmodulok is hiányoznak, itt "ömlesztve" (de természetesen jól struktúrálva) van minden információ.
 

Ezeken túl pedig érdemes elolvasni a Warhamer Fantasy Battle terepsztalos stratégiai játékhoz kiadott Armybookokat (minden fajhoz külön könyv van), mert azokban is sok fontos információ található meg (példának okáért sok olyan dolog, ami a fentebb említett kiadványokban érthetetlen okokból nem szerepel, pl., a törpe rúnák és ábécé, és még sok más adat is...). Megvenni ezeket nem javaslom, hiszen az árban majdnem annyiba kerülnek mint egy-egy WFRP szabálykönyv, viszont kevesebb információt tartalmaznak (bár ha valakinek van rá pénze, ám tegye). Mindenesetre ha sikerül valakitől kölcsönkérni, feltétlenül éérdemes mindegyiket átfutni, főleg a háttérinformációs részeket (a könyvek elején találjuk meg ezeket általában).

És még egyszer, emlékeztetőül a magyar regények:
David Ferring: Konrad, Árnyékfattyak
William King: Trollvadász, Skavenvadász, Démonvadász, Sárkányvadász, Vámpírvadász, Óriásvadász, Bestiavadász
Nathan Long: Orkvadász, Embervadász, Elfvadász, Sámánvadász, Zombivadász
Dan Abnett & Mike Lee: A démon átka, Vérvihar
Valamint könyvben kapható még a Farkaslovasok antológia is (benne 8 novella).

Nos, a cikksorozat ezzel az ismertetővel befejeződött, remélem sokak érdeklődését sikerült felkeltenem. :)

14 komment Címkék: ismertető warhammer wfrp wfrp-ismertető

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr821880727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thirlen 2010.04.04. 12:47:30

Gondolom ez a cikk még régebben íródott. Az Orkvadász már rég megjelent.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.04.04. 12:57:30

Valóban, az Orkvadász 2009 novemberében jelent meg emlékeim szerint.

Kanalasgém 2010.04.06. 10:55:25

Esetleg van formálódóban egy wh party. szerintem heti egy összeröffenésre képes lennék. :-)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.04.06. 21:50:08

Ez jó hír! Már többen jelezték, hogy belekezdenek a WFRP-be, így már megérte megírni a cikksorozatot. Sajnos korábban (érdemtelenül) kevés publicitást kapott ez a nagyszerű játék, pedig aki megismerte, az csak pozitívan nyilatkozott utána róla.

Kanalasgém 2010.04.07. 11:54:33

Ez remek!

Már be is szereztem minden kiadványt elektronikusan (az vesse rám az első követ aki bűntelen :-))
A Netbookom is meg lesz napokon beül, szóval a szállítás is megoldva :-) már csak egy party kell. de addig is elmerülök a szabálykönyv tanulmánsozásában

Huntroll 2010.04.07. 23:51:36

Ha nem lenne nyakamon a vizsgaidőszak, és nem döbbentem volna rá, hogy eddig gyakorlatilag semmit nem tanultam a félévben, jönnék. Így max nyáron (bár július-augusztusra egy hónap meló be van tervezve), meg szeptembertől.

Karsus 2010.04.11. 18:18:51

A könyveknél lemaradt a Farkaslovasok antológia.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.04.12. 08:15:16

Jogos, de a különböző újságokban megjelent novellákat sem soroltam fel, az antológia meg inkább novelláskötet, mint regények csoportja. Mindenesetre ezt is beleírom, köszönöm a kiigazítást!

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.05.03. 14:00:44

Bakker! Végigrágtam magam a cikksorozaton, és ellenállhatatlan késztetést érzek arra, hogy kb. 400 év után újra leüljek szerepjátékozni. Erősnek kell lennem!

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.05.03. 14:01:44

Hmm... mi a tök, moderálva vannak a kommentek? Micsoda nácizmus. :)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.05.03. 14:13:37

@Tartótiszt: Sajtszabadság van, cincogjanak csak az egerek. :)

Egyébként ha elgyengülnél, szerintem össze lehetne rántani egy jó kis csapatot, már többen érdeklődtek az ismerősök közül!

perp 2010.05.03. 19:32:13

Tartótiszt: Nem csak te jártál így ezen cikkek következtében :). Az én partym elvileg 15.-én ül össze karaktert összefejvakarni, szabályrendszert homlokráncolni.

Thirlen 2010.05.05. 21:46:39

Nekem is meghozta a kedvemet (pláne, hogy végre megvan a könyv), de részemről asszem esélytelen, mióta a Kristálycsarnokos party behalt.