HTML

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

Kis kitérő

tengerSAM (törölt) 2010.03.29. 11:28

Felütésnek egy MAGUS helyzetgyakorlat:

JK harcművész Khál támadja a sárkány-elf hőst egy próba keretében:
roham + ugrás a falra - onnan a hősre + energiakitörés + chi harc + belső idő.
TÉ összesen: 327
KM : eltaláltad, de épphogy csak Fp...
:o

Kis ízeltő azokból az idegesítő dolgokból, amik miatt abbahagytam anno a szerepjátékot:

  1. a kalandok rendszeres végigökörködése
  2. félistenek rohangáltak a partiban (lásd lejjebb a kifejtést)
  3. ötpercenként félórás szünet a kaja/cigi/telefon miatt
  4. jellem, kaszt, faj, stb. kijátszása nuku
  5. magas szinten csak a hentelés, vérben gázolás, rombolás volt a cél
  6. a mindennapi szükségletek valahogy mindig elfelejtődnek (étkezés, tisztálkodás, kisebb problémák /fogfájás, betegség, stb./, meleg/hideg, stb.)

Na akkor lássuk a félistenes dolgokat:

  1. 20-as skálán 17-es tulajdonság k*va magasnak számít! Nem rohangál minden kocsmáros, városi őr, stb. ilyen értékekkel! A játékosoknál 1 érték mehet alapban 17 fölé, + a módosítók. Kivételes esetben kettő, de ahhoz kisregénybe illő előtörténet és önként választott komoly hátrány felvétele szükségeltetik.
  2. komoly mágikus fegyver, páncél, stb. kib*szott ritka! Nem lehet útszéli bokorban, rablóbanda tanyáján találni ilyesmit!  Talán, esetleg, magas szinten b*szottnehéz quest végén nagy szerencsével találhatnak ilyesmit, de ahhoz nagyot kell teljesíteni. "Apróbb" varázstárgyak is iszonyatos összegbe kerülnek (pl. gyógyital), úgyhogy csak csínján a mágiával
  3. Varázsló karakterek erőteljes korlátozása szükségeltetik, különben boríthatják a játékegyensúlyt (pl. MAGUS mozaikmágia JK-knak felejtős).
  4. minden varázslatnak NAGYON megkérik az árát a varázstudók, úgyhogy a felélesztés, stb. gyakorlatilag elfelejthető, mert különben minden jobbmódú ember többszörösen újrafeltámasztott lenne, ami ugye nem igazán gyerebe. Varázstárgyak gyártását meg csak nagyon magas szinten, specializációval lehessen alkotni, nehogymár futószalagon gyártsa a parti varázslója a tűzlabdás pálcákat.
  5. a játékosok terhelhetősége véges, egy komplett udvarháznyi cuccot senki nem képes cipelni, úgyhogy vagy saját karavánt szervez valaki a cókmókjának, vagy erőteljesen meghúzza a felszerelés listáját. Ezért is képtelenség ötvenezer aranyat elvinni a sárkány barlangjából, mert egyrészt valójában nincs az a kalandozó, aki le tudná győzni (maximum ultramagas szinten; a bestiáriumbeli értékeket megfelejtsük el), másrészt majdnem száz teherhordó állat kellene a elszállításához. Most tessék belegondolni: iszony kevés van a dögökből, mégis minden rohadt parti vagy ötöt lehentelt már belőlük. Nemááá...

Egyébként pedig az jutott eszembe, amikor anno alacsony szintű partinak meséltem, és a történet közepén kiderült, hogy a a mendemondák szerint a közeli hegy barlangjában egy vámpírúr tanyázik. A parti tudta, hogy ez túl nagy falat nekik, de a rejtett célozgatások ellenére nekiment. Gyors halál volt, és persze fel voltak háborodva, hogy milyen dolog ilyen alacsony szintű partinál überdurva vámpír ellenfelet bemesélni. Én erre kedvesen megjegyeztem, hogy:

  1. az életben nem csak egyenlő erejű ellenfelekkel hoz össze a sors
  2. nem feltétlenül kell mindent és mindenkit megrohamozni, akit ellenfélnek gondolunk
  3. aki pedig tudatosan túlvállalja magát, az viselje a következményeket is
  4. végül de nem utolsósorban: szégyen a futás, de hasznos

Egyébként pedig a vámpírúr történetesen senkit nem zavart arrafelé, tulajdonképpen hangulatszínestő elemként funkcionált volna.

3 komment Címkék: elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr331880675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.08.30. 11:18:54

Úgy látom neked inkább a játékosokkal volt a bajod, mint a rendszerekkel. (Belső időben nem tudsz chi-harcolni. Mellesleg hányadik szintű volt az a szerencsétlen khál? 25? :)) )

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.08.30. 11:28:03

@Sidaries: a cikk elején idézett sztori nem velem esett meg, ez egy közszájon forgó (elrettentő) történet.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.08.30. 12:48:11

Hát elég elrettentő ez kétségtelen. :)