HTML

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

Utolsó kommentek:

Donjon 2014.03.16. 10:44:45

Csatlakozom.

Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltuk az ellenfeleket, ha meg volt varázsló, akkor aztán nehéztüzérség.

Bár a D&D is valahol ezen az úton jár az én meglátásom szerint. A KéM is jobb ennél, mert könnyű kezelni és nehezebb kihozni félisteneket belőle.

Bejegyzés: Tápos Mákos

Majdénmegmondom 2014.03.15. 09:44:42

Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tucatfantasy világ. Azt pedig, hogy a borzalmas MAGUS-regényeket is el kelljen olvasnom a játékhoz, egyenesen elutasítottam.
Rettenetesen káros hatással volt a MAGUS a hazai szerepjáték-életre.

Bejegyzés: Tápos Mákos

HavasiG 2014.03.13. 11:18:56

Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :)

Aztán normalizálódott a helyzet, mert belátta a csapat, hogy ez így annyira nem tartható. Erős mesélői kontrollal, önszabályozással és háziszabályokkal jókat játszottunk később is. Én viszont abba fáradtam bele, hogy mesélőként rengeteg munkát kell beletenni, háziszabályozni, farigcsálni, hogy jó legyen.

Akkor már inkább egy moduláris D&D3E, Savage Worlds, vagy a faék egyszerűségű, de konzekvens Kard és Mágia.

Bejegyzés: Tápos Mákos

KuraudoSutoraifu 2014.03.12. 08:19:07

Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a polcon a többi szerepjáték alatt...

Bejegyzés: Tápos Mákos

trollfin 2013.11.15. 10:30:06

Hello

Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként, illetve rávezetésként jól működik. Még sajnos nem volt alkalom kipróbálni,hogy a Szürke Lovagok hogy értelmezik a jóslatokat. :D

-T-

Bejegyzés: Dark Heresy: Emperor's Tarot

joci34 2013.10.15. 19:30:01

Ez mind tiszteletlenség a mesélővel szemben. Még lehet beszélni a kiégett szerepjátékosról, aki csak hiszi, hogy szeretne játszani, de már nincs lelkesedés benne, és ugyan elkezdi, de menet közben olyan unott az ábrázata, hogy a másikat is lehúzza.
Vagy a füves/piás "szerepjátékos", aki beállva jön játszani, vagy menet közben teker. A mesélő becsületesen készül, ő meg semmit nem fog fel az egészből.
Egyszerűen vannak olyan emberek, akiknek nem való az rpg, mert nem tisztelik, és nem tesznek a jó játékért!
Együtt érzek!

Bejegyzés: Amikor a KM-ből Kegyetlen Mészáros lesz...

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2013.10.07. 08:01:04

Újabb adalék, amihez kivételesen nincs köze a játékosoknak: egy könyv/film egy gondolatébresztő ötlete alapján kidolgozol egy sztorit, majd a neten bogarászol további részletek után, amikor szembejön veled teljesen ugyanaz a sztori, mert pontosan ugyanaz az ötlet másnak is eszébe jutott...

Bejegyzés: Amikor a KM-ből Kegyetlen Mészáros lesz...

auer · http://koronus.blogspot.com/ 2013.10.05. 19:00:39

Teljesen egyetértek.
Talán kimaradt aki játékkezdés előtt egy órával hív hogy bocs mégse...

Bejegyzés: Amikor a KM-ből Kegyetlen Mészáros lesz...

auer · http://koronus.blogspot.com/ 2013.10.02. 12:45:31

Jó összefoglaló. Érdekes mert én most nyáron kezdtem el a fantasy-t (2. kiadás) és fordítva tapasztaltam kb ugyanezeket a dolgokat.
A cikk végén, a listára odafér még az Only War is.
Illetve most jön a Dh 2. kiadása az lfg-n írtam a Bétáról egy ismertetőt.

Bejegyzés: Sötét eretnekség

HEszkimo · http://www.boncasztal.blog.hu 2013.06.24. 20:27:39

Nekem tetszik, csak így tovább! Az, hogy nem konkretizálod annyira a dolgokat szintén jó pont. :)

A Tövisek Hercegét olvastad? Engem kicsit arra emlékeztet, amit akár bóknak is vehetsz. :)

Bejegyzés: Scorched Skies RPG

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2013.05.13. 13:28:14

Tuti a térkép ezzel a Google motorral. Mondjuk egy lépték nem ártott volna.
Elég jól megmutatja, hogy mennyire áthatja a káosz a birodalmat. (Goblin erőd a főváros közelében meg ilyenek. :))

Bejegyzés: WFRP giga(öreg)világtérkép!

StupidEarthMonkeY 2013.01.19. 19:33:02

briliáns, imádom. Nagyon sokszor szoktam felhasználni a meséimben mint egy kiszámíthatatlansági faktort. a core partim már eléggé tapasztaltnak mondható a wh világában, és a lore-t is elég áthatóan ismerik, viszont malal a kalandokba bevonásával még mindig tudok nekik nagyon komoly meglepetéseket okozni.

Bejegyzés: WFRP: Malal káosz isten

Lupius von Girard 2013.01.05. 21:26:51

Végre! Olyan ritkák a WFRP írások manapság. Magyarul meg pláne. A cikk is kifejezetten hasznos. Van nekem egy Unoffcial Career Book-om, abban volt ilyesmi, de eléggé használhatatlan formában.

Egyébként a legjobb még mindig az ha a fél-hivatalos rajongói kiadványokat bújja az ember. A Liber Fanatica új Wood Elf könyve például baromi jó ötletekkel van tele.
www.liberfanatica.net/Elf_Project.html

Bejegyzés: WFRP: új career készítése

HavasiG 2012.09.26. 10:36:54

Kiváló lvl1 D&D fighter előtörténet! Tényleg jó lenne, ha valaki hozna egyszer egy ilyen karaktert azzal a feltett szándékkal, hogy ő bizony megtartja azt, amit már megszerzett és rendet tesz. Nagyon patent kis sandbox kampány lenne belőle! :)

Bejegyzés: Minden jó, ha a vége jó - avagy hol is ér véget egy történet?

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2012.09.25. 15:22:31

Update: bár a weboldalra nem került még ki, de hihetetlenül ki van dolgozva maga a világ. Minden bolygóról részletes leírás van már, a tengerészgyalogságról majd' 100 oldalas infó gyűlt össze, számos fegyver és jármű lett kidolgozva, szóval egy nagyon komplex háttér van már kész a játékhoz - és folyamatosan bővül.

Bejegyzés: A játék neve: Alien 2179 - A halál kísértése

iksipsilon 2012.08.16. 08:17:46

@StupidEarthMonkeY: egy mesélőm úgy oldotta meg ideig-óráig ezt a problémát, hogy a passzív játékosoknak fejtörős rejtélyeket, rejtvényeket adott. pl. könyvtárban az infot csak rejtvény megoldásával tudhatják meg. vagyis konkrétan meg kellett fejtenie a titkos írás logikáját. igaz, ebben a partiban egyke volt a passzivitásával. de úgy éreztem, hogy ez sokáig nem a jó megoldás...

Bejegyzés: WFRP mesélői ötletek: hogyan védjük az NPC-ket

StupidEarthMonkeY 2012.08.08. 20:28:48

Hello, nekem nem az npc vedelemrol lenne kerdesem, hanem inkabb egy olyan problemam lenne, hogy vannak olyan jatekosaim, aki megfeleloen aktivak es vannak olyanok, akik diablon, skyrimen, es hasonlo "szerepjatekokon" nevelkedtek. Wfrp 3rd ed-et meselek nekik, es amennyi hangsulyt csak tudok arra forditok, hogy otleteljenek, hozzanak komoly donteseket, es erezzek, hogy igenis tudjak befolyasolni a vilagot korulottuk. Ez nekem kifejezetten kimerito, miutan alapvetoen nagyon sokat kell improznom, es a teljes kampanyt is mar folyamatabrakent kellett megirnom. Ez eddig meg nem is gond, viszont a jatekosok egyik fele (egy stabil tag kivetelevel kezdok voltak) nem kepes megerteni ezt a reszet, es pont magusos ad&d-s verpistikekent a kockadobalasra fokuszalnak. Akarhanyszor dontesek ele allitom oket, keptelenek mit kezdeni a szituacioval, esegyre inkabb azt erzem, hogy az aktivabb tagok folyamatosan elnyomjak oket, ezzel pedig egy vegtelen spiralba kerulunk. Probaltam egy titkos paktum letrehozatalaval, hatha egyutt kitesznek egy embert, probaltam a kalandok kozott kulon nekik meselni, hogy legyen "celjuk, motivaciojuk" de ez sem segitett. Eredetileg 3 jatekosnak meseltem, es csak az egyik kezdojatekos fogta a jatekstilust, nekem pedig eleg fura volt egy embernek meselnem, igy behuztam meg egy, majd megegy, majd megegy jatekost. Most ugy allunk, hogy van harom aktiv es harom passziv karakterem, es nagyon nem ertik meg a passziv jatekosok, hogy nekik tenyleg magus, adnd vagy egyszeruen csak egy masik fajta meselo kene. Minennek ellenere hajthatatlanok, wfrpzni akarnak, es azt akarjak, hogy en meseljek nekik, en pedig nem tudnek ket partit jatszatni egyszerre. Barki tud nekem otletet adni, hogy mit tudnek csinalni azon kivul, hogy megolom oket, vagy egyszeruen csak azt mondom nekik, hogy bocs sracok, de ez nektek nem megy? Mellesleg mindannyian 30 koruli korosztaly, tehat erett kellene, hogy legyen mindenki.

Bocsanat az esetleges typokert, telefonrol irtam.

Bejegyzés: WFRP mesélői ötletek: hogyan védjük az NPC-ket

iksipsilon 2012.05.22. 08:12:54

Hali!ez tök aranyos lett! esetleg megemlékeznél egy postban, a Spunkmeyer által megismert, számára valami miatt emlékezetes, érdekes karakterekről a mostani vagy a régi századából? kíváncsi lennék, kik lehetnek, akik nyomott hagytak benne/benned... :)

Bejegyzés: Eric Spunkmeyer katonai pályafutása