HTML

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

Tápos Mákos

tengerSAM (törölt) 2014.03.09. 07:58

makos.pngTörtént pedig azokban a napokban, amikor először jelent meg a mágus magyar szerepjáték, hogy éjt nappallá téve játszottunk, faltuk a regényeket, és örültünk vala. Aztán ahogy teltek az évek, kezdtünk rájönni, hogy ez már olyan szintű high fantasy, amit valószínűleg némi gyom letüdőzésével sikerült megalkotni. A kiegyensúlyozatlan, rossz szabályoknak köszönhetően félisteni karakterek rohangáltak Ynev földjén, akiknek még az intim piercingjük is mágikus volt. Katasztrófa. Talán a regények tették túl magasra a lécet, és mindenki zászlóháborúkat akart nyerni, vagy talán túl sok vérpistike kezdett játszani a mainstream sodró folyamát követve - ezt már nehéz megállapítani utólag. Meguntam, elegem lett - vagy talán pontosabb kifejezés, hogy megutáltam. Talán ennek is köszönhető, hogy azóta a "realisztikusabb", földhözragadtabb low-dark fantasy az, amit igazán tudok élvezni.

Elég sok csapatban játszottam anno mágust, de egyik sem volt mentes a fent felsorolt dolgoktól. Nem találtam sem akkor, sem később olyanokat, akik ne tápolták volna fel a karaktereiket - ami érthető is, hiszen ilyen a rendszer, ezt támogatja, erre bátorít a szabálykönyvek minden sora. Azóta már számtalan variációját kiadták az eredeti szabályoknak, de egyiknél sem érzem azt, hogy az eredendő hibákat ki akarták volna javítani, inkább csak új köntösbe öltöztették a tápos-mákos félisteneket.

Sajnálom a dolgot, mert mégiscsak a legnépszerűbb hazai szerepjátékról van szó, ami meglepően széles körben vált ismertté. Sajnos nekem ez a világnézet nagyon nem jön be, amit képvisel, de szívesen olvasnék ellenvéleményeket.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr795850799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2014.03.12. 08:19:07

Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a polcon a többi szerepjáték alatt...

HavasiG 2014.03.13. 11:18:56

Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :)

Aztán normalizálódott a helyzet, mert belátta a csapat, hogy ez így annyira nem tartható. Erős mesélői kontrollal, önszabályozással és háziszabályokkal jókat játszottunk később is. Én viszont abba fáradtam bele, hogy mesélőként rengeteg munkát kell beletenni, háziszabályozni, farigcsálni, hogy jó legyen.

Akkor már inkább egy moduláris D&D3E, Savage Worlds, vagy a faék egyszerűségű, de konzekvens Kard és Mágia.

Majdénmegmondom 2014.03.15. 09:44:42

Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tucatfantasy világ. Azt pedig, hogy a borzalmas MAGUS-regényeket is el kelljen olvasnom a játékhoz, egyenesen elutasítottam.
Rettenetesen káros hatással volt a MAGUS a hazai szerepjáték-életre.

Donjon 2014.03.16. 10:44:45

Csatlakozom.

Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltuk az ellenfeleket, ha meg volt varázsló, akkor aztán nehéztüzérség.

Bár a D&D is valahol ezen az úton jár az én meglátásom szerint. A KéM is jobb ennél, mert könnyű kezelni és nehezebb kihozni félisteneket belőle.
süti beállítások módosítása