HTML

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

Smarty a troll (SR tápkarakter)*

tengerSAM (törölt) 2011.08.20. 10:31

Az alábbiakban egy nagyon durván (ám legálisan) megtápolt, "hegyomlás" típusú troll testőr adatait lehet olvasni, ha jól emlékszem, a harmadik (magyar) kiadás alapján készítettem poénból évekkel ezelőtt (játszani nyilván nem játszottam vele, nem lett volna kihívás).
Ami a durva: TEST: 21, ERŐ: 16, páncél: 10/7. Ultra kemény a csávó: a 21+10 (TEST+ballisztikus páncél) értékével egy 32-es erősségű támadást (a fegyverek alapsebzése max. 20 szokott lenni) is 2+ dobásokkal rezisztel, tehát egy Stoner-Ares M107 (high-velocity custom) nehézgépágyúból leadott, 18 lövésből álló, kompletten betaláló APDS-lőszeres sorozatnak (28H), vagy a fedélzeti Victory Cannon egy 12 lövéses sorozatának (32H) is elvileg simán ellen tud állni (21 kockával 4db 2+ kell alapból), de mondjuk egy jól célzott rakétának (gyk. ráomlasztanak vele egy háztömböt, vagy kilövik alóla a hidat) vagy mondjuk egy komolyabb fedélzeti fegyvernek (pl. Vaporizer nehéz fedélzeti railgun /45H/) még így feltápolva sem lehet ellenfél. Tesztelés alatt pl. úgy halt meg, hogy ráesett az általa lelőtt harci helikopter, ami fel is robbant...

Karakterlap:

Karakter neve: Smarty
Karakter utcai neve: Smarty
Archetípus: Zsoldos
Kinézete: troll, 28 éves, 300 cm magas, 200 kg, kopasz, fekete szemű.
Ismertetőjelei: Nem lehet eltéveszteni, hatalmas nagy darab áááááállat.
Tulajdonságai: test:21 (13), gyorsaság: 2, erő:16, karizma:2, intelligencia:2, akaraterő:2, esszencia:0.05, bio:3, reakció: 2(4), kezdemény:1(2)
Pénz: 2550¥
Életvitel: 6 hónap, Alacsony színvonal, arany [5] hitelrúd

(A: Erőforrások, B: Tulajdonságok, C: Faj (troll), D: Szakértelem, E: Mágia)

Előnyök/hátrányok:

Írástudatlan
                             
-3 Csak Int*3 ismeret szakértelem (tudományos nem lehet), írás/olvasást nem kap, számítógép max 1-es szinten és +4 célszámmal. Az első írás/olvasás képzettségpont 5 karmapontba kerül
Iskolázatlan -2 Tudományos/háttér ismerete nincs, az első megtanulása dupla áron, csak Int*3 ismeret szakértelem
Méregellenállás +1 +1 testkocka a mérgek elleni próbákhoz
Kivételes főérték (B) +2 A faji maximum növelése eggyel, csak egyszer főértékenként
Kivételes főérték (S) +2 A faji maximum növelése eggyel, csak egyszer főértékenként


Szakértelmek:

Aktív Ismeret & Nyelv
Fegyvertelen harc (ERŐ) [6] Hobby Ismeret: Utcai Verekedés [5]
Bunkók (ERŐ) [6] Hobby Ismeret: Troll Trash Metal Bandák [3]
Pisztolyok (GY) [6] Angol(NYELV)/utcai szleng [2/4]
Sörétes puskák (Shotgun) (GY) [6]  
Nehézfegyverek (ERŐ) [6]  


Kiberverek:

Név Esszencia Megjegyzés
Titán csonterősítés  2,25 sr3.302|(ERŐ+4)M, +2TEST, +1ÜTÉS, +1LÖVÉS, 10. szintű akadály
Bőrbevonat [3]  2,10 mm.28|+4TEST, +2ÜTÉS
Drótozott reflexek (alphaware)  1,6 sr3.302|+2REA, +1KEZD


Bioverek:

Név Bio Megjegyzés
Test érték maximum kiterjesztés 0,5 sota.26|+1 módosítás a faji határhoz
Erő érték maximum kiterjesztés 0,5 sota.26|+1 módosítás a faji határhoz
Izomnövelés [4] 1,6 mm.67|+4 ERŐ
Kalcitonin 0,4 sr3.302|+1TEST sérülésre, 6-os szintű akadály


Fegyverek:
Megerősített (boxer) kesztyű
Rugós gumibot
Tüskés buzogány
Ares Predator +3 tár + 50 lövedék + rejtett tok
Mossberg CMDT +3 tár + 50 lövedék
ARES MP-LMG +3 tár + 150 lövedék + gyro deluxe
Ruházat, páncél: (alap: 1/3)
3 öltözet normál ruházat
2 öltözet bőrruházat
testresimuló fél-testpáncél (4/1) -> 5/4
2 biztonsági (securetech) dzseki (5/3) -> 10/7
2 biztonsági (securetech) kabát (4/2) -> 9/6
Egyéb eszközök, felszerelés:
Zene és video lejátszó hangfallal, kivetítővel és 25-25 chippel
Telekom [100mp]
Kézi mobiltelefon
Kapcsolatok:
fixer (Seattle) 1. szint
utcai doki (Seattle) 1. szint
Háttér:
Ex-zsoldos.

Egészen 24-ig fel lehet tolni a TEST tulajdonságot, a drótozott reflexek, az ERŐ kiterjesztés és izomnövelés helyett szintetikus kiberlábak és kiberkoponya, valamint Suprathyroid mirigy beültetésével az alábbi tulajdonságértékek érhetőek el:

test:24 (14), gyorsaság: 4(3), erő:11, karizma:2, intelligencia:2, akaraterő:2, esszencia:0.32, bio:2,3, reakció: 4, kezdemény:1, viszont az életvitel csak 3 hónapra lesz megvásárolva.

Nyilván a karakternek semmi értelme sincs, csak kíváncsi voltam, hogy meddig lehet feltolni a TEST tulajdonságot legálisan.

*a cikk direkt íródott ebben a formában, vitaindítónak szántam, ami a jelek szerint sikerült is; elnézést kérek mindenkitől, akit zavarnak a szándékos pontatlanságok.

18 komment Címkék: shadowrun karakter

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr533166467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thirlen 2011.08.22. 11:49:14

Ah, Shadowrun, szívem csücske.

Viszont egy-két hiba akad benne.
Először is, a Kivételes főérték és a fenotípus megváltoztatása NEM növelik meg a főértéket, csak a karmából felnövelhető maximumot. Kezdéskor pedig nem tudsz 6 tulajdonságpontnál többet rakni rá amúgy se a faji módosítók használata előtt, szóval pláne mindegy. A faji módosított maximum és másfélszerese csak a Karmából való növelésnél számít (ott is szerepel a táblázat).
Viszont azonos eredményt érsz el Testre, ha e kettő helyett bónusz tulajdonságpontot (egy tulajdonságnál eggyel faji max fölé is mehet) és Toughness előnyöket választasz.
Test 12 +1 természetes, +4 Bőrátszövés, +2 Titánium, +1 Kalcitonin, +1 Toughness = 21

Szakértelmeknél az alacsony gyorsasága miatt összesen 8 ponttal többet kellene a tűzfegyveres skilljeire költened.

A páncélok számolásánál is kicsit elírtad. Először is, sérülések ellen a Testet NEM adhatod hozzá a Ballisztikus/ütési értékhez. Vagyis még ha 10-es ballisztikus páncélzata is van, már egy APDS-el töltött Nehéz Pisztoly (9K) ellen is 4-es célszámra kell dobnia, nehezebb cuccokról nem is beszélve.
Vagy valaki fejbelövi, az ellen van 1-es ballisztikusa.
Páncélok rétegzésénél egyébként csak a kisebbik felét adhatod hozzá (lefelé kerekítve), nem az egészet, ahogy csináltad. Vagyis az a páncéldzsekis-testpáncélos kombó pl. csak 8/6-os.

Egyébként az első kóbor Manalövedék leszedi.

Hiányzik a Shadowrun! :-(

Thirlen 2011.08.22. 12:18:32

Apró opció magas testre:

Erőf. A, Mágia B (Fiz. Adeptus), Faj C (Troll), Tul. D (-6 pont a fentiekhez képest), Képz. E (-3 a fentiekhez képest)

Bőrátszövés 3 + Titánium csontok, mindkettő alfaverként, összesen 390 K-ért és 3.68 Esszenciáért, valamint Kalcitonin 60K-ért (mágiát még nem csökkent). Kivételes Tulajdonság, Szívósság és annyi Mágiából felvett Fizikai Adeptus Test, amennyit nem szégyellsz. A fentiek alapján van neki 2 pontnyi mágiája, amiből ugyanennyi testet tudsz neki venni de megkötéseket fel lehet vállalni. Pl. a költség csökkentésére felvállalni egy Talizmánt, egy pontnyi Esszenciavesztésből fakadó ellen pedig valami mást, és máris +4 mágikus Test büszke birtokosa vagy (0.75x4=3).
Így 11 +1 Természetes, +1 kivételes tulajdonság, +1 Szívósság, +4 Bőrátszövés, +2 Titánium, +1 Kalcitonin, +4 Mágiából. Máris 25-ös Testnél járunk, és még fel lehet vállalni megszorításokat, vagy akad még olyan 610K nujenje erre-arra. Kiber/bioverből viszont már csak 1.12 Esszenciányi áll max. a rendelkezésére, ha nem akar világivá válni (biover ebből a szempontból felével számít).

Közelharci sebzésre pedig az örök klasszikus a kiberkarmú troll. Párosan beültetett kiberfegyvereknél ugyanis a beszámított erő másfélszereződik (SR 121). Így pl. egy 14-es erejű Troll Dikótozott Fejlesztett ujjpengéi 24K-s sebzés környékén mozognak.
Csak így senki nem játszik. Legalábbis remélem.

HavasiG 2011.08.23. 10:19:14

Nem vagyok akkora Shadowrun-expert, mint Thirlen, de a páncélként levont Testet még én is kiszúrtam.

Készülök mesélni a partinak egy egy alkalmas Shadowrun modult, amihez én csinálom a karaktereket, mivel a játékosok nagy része nem ismeri a rendszert.

Eddig kettő van kész, egy Fiz. Adept. és egy Utcai Szamuráj, de azok feleennyire sem táposak. Mondjuk náluk inkább a karakter hangulatát visszaadó statisztikák megalkotása volt a lényeg, nem pedig a tápolás. Aki tápolni akar, az szenvedjen ki magának egy karaktert szépen! :)

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.08.23. 12:09:25

@Thirlen: Igazad van, nem ismerem ezt a kiadást és a régi magyar kiadással is régen játszottam, de túl egyoldalú a karakter.
Nyilván ezért nem játszottál vele. Nekem is volt egy Troll karakterem régen NPC volt a csapat mellett, de nem volt elszállva ennyire, mert aktív karakter volt. Igaz sisakban egy közvetlen 1m-ről leadott pisztolylövést túlélt, bár lement halálosba, viszont a regenerációnak köszönhetően heteken belül felépült.
Régi szép idők amikor még tápolásra mentünk.

Thirlen 2011.08.23. 13:23:02

Táposság kérdését a fenti két karakternél értelmetlen nézni, ezek inkább csak gondolatkísérletek, játékba kerülés veszélye aligha fenyegeti bármelyiket is. Az enyém ráadásul még csak nem is teljes kidolgozottságú.
Az általam valaha játszott legnagyobb Testű karakter egyébként 12-es összeggel bírt.

HavasiG 2011.08.23. 13:46:13

Az AKARATERŐ 2-es értéke pedig már magában öngyilkosság, amint egy varázshasználó felbukkan az ellenség soraiban. :)

Majd ha kész leszek a mesém választható karaktereivel felteszem azokat is valahová, hogy lehessen köztük csemegézni.

Thirlen 2011.08.24. 00:14:03

Ha már témánál vagyunk, engedjétek meg, hogy megosszam veletek az abszolúte kedvenc, félreértelmezett szabályból született karaktert, akit valahol találtam és azóta is sírva röhögök rajta. Komolyan.

"The last broken-ass character i made was back in SR2, utilizing Shadowtech, bioware, and mages. I more or less made him for fun, was never played. I still have some notes around on him, he might be fun as that ''dont make me angry with your arguing, PCs!''
When we played SR2, the entire lot of us didnt realize Bioware dampened magic...unless in SR2 bioware DIDNT dampen magic..which is how we always played it. Either the rule was REALLY hard to find in Shadowtech, or it didnt come in til SR3. Honestly, i forget, this was 10 years back. Anyway, we played it how we read/assumed; Bioware didnt cut magic, Cyber did.
Bioware back in the day ran with Body; the more body you had, the more bioware you could get. Also, recall that Force was tied to Resources.
So i took the books and picked Resources A, Magic B(sorcery adept), Attributes C(20 and see below), skills D(21, and see below...remember all skills were in groups then.)
We used the companion with edges and flaws; i maxed the flaws for the point of the character of course, and picked up 4 attribute points and 2 skill points, for 24 and 23.
6 body, 4 quickness, 4 strength, 1 cha(of course), 4 Int, 5 Willpower.
Picked up Muscle Aug 4(3.2 BI), Suprathyroid(1.4 BI), Enhanced Articualtion(.6 BI), and a cerebral booster 1(.4 BI). BI: 5.8.
Picked up Alphaware titanium bone lacing(1.8 essence), alpha smartlink(.4 essence), and a set of pimped cybereyes(alpha, .4 ess). Essence: 3.4.
Magic was down to three. No problem, used a chunk of resources to get a Power Focus 3, bringing magic up to 6. No problem blowing 15 force, i had 35 left.
Stats were now:
Body: 6(9), Quickness: 4(9), Strength 4(9), Charisma 1, Intelligence 4(5), Willpower 5, Magic 3(6), Essence 3.4, BI: 5.8, Reaction 4(9), Init:9+1d6. Oh, Combat Pool of 9 also. Magic Pool was linked to Sorcery, so was 6. (i forget how concentrations worked here.)
Picked up a bunch of spells, many with expendable fetishes, of course, which boosted the spells in those days. Picked up a spell lock with Armor(x successes), and Increase Cybered Initative(3d6, of course). So, yep, 9-4d6 initative.
Skill-wise, just popped the 23 points to Sorcery/Spellcasting(5/7), Melee/Polearm/Scythe(4/6/8), Unarmed/something(4/6), Magic Theory 2, Heavy Weapons(PAC):2/4/6. Hey, he wasn't meant to be subtle.
Dikoted said polearm. Picked up ammo. Layered a secure ultra vest under an armored jacket. Also had said armor lock.
I disremember the spells, but assume there was a fetishable Manabolt, Manaball; Power Bolt, Powerball, in addition to the buffing spells. Of course a helping of Invisibility (hey, dont need stealth with the spell), and other odds and ends. A Hellblast topped it off.
Anyway, what it was was a hard-to-kill beast who could kill you quickly physically or magically or blow you to bits with a PAC. Definately not realistic, but broken nonetheless. Of course, a set of full military body armor from Fields of Fire was onhand ''just in case''. Being a mage he could defend very well against other mages. And of course moved plenty fast in the process. I forget what the polearm damage was, but he was a human that did somewhere around the realm of 12D before staging, with a base 9 dice to roll without combat pool(articulation plus skill), adding combat pool was something around 17 dice. Unarmed he slammed skulls for 12M Stun or 8M Physical. His punch or kick was that of a gun, and could roll 12 dice to stage it with.
SR3 put a stop to his reign of terror by changing the way some of the rules worked. He weeps silently now in SR2 land. "

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.08.24. 04:58:40

Uraim, meg kell hogy mondjam: nagyon örülök a komment-cunaimnak, még akkor is, ha egy kis csellel, szándékosan lett előidézve, amiért remélem senki nem haragszik meg rám. :)
Más: az hagyján, hogy egy kóbor manalövedék pillanatok alatt változtatja folyékony halmazállapotúvá a postban szereplő csávót (már egyáltalán lehetne ilyet létrehozni :P), de ekkora darab troll nem nagyon fér be sehova, szállítani is max kamionnal lehet. Totálisan játszhatatlan. :D

HavasiG 2011.08.24. 10:08:51

Na, igen, még hogy nem a méret a lényeg. Nálunk egyszer egy humán zsoldos feküdt meg amiatt, hogy beszállt a céges sportkocsijába. Teljes testpáncél volt rajta, de csak úgy fért be, ha néhány alkotórészt, például a sisakot leveszi. Aztán jött a kellemetlen meglepetés, mikor az autópályán lövöldözésbe keveredtek és a zsoldot megtalálta kósza tizenegynéhány H sebzés a sisak nélküli fején...

Egy másik csapatban meg a troll szamurájnak külön rigója volt arra, hogy ide-oda furikázza egy számára kialakított furgonnal. :)

Thirlen 2011.08.24. 10:18:40

én egyszer a Végzetes DNS című modult meséltem, és szembesültem azzal, hogy a modul szerint az egyik helyszínre a karakterek a szűk szellőzőjáratokon bemászva jutnak be. Aki ezt kitalálta, nem gondolt a troll karakterekre...

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.08.24. 10:28:42

A szellőzőkről mindig az jut eszembe, hogy az Alien RPG-ben már úgy jellemezzük a szellőzők méretét, hogy "egy alien széles". :D

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.08.25. 03:00:06

Legnagyobb szabályértelmezési hibánk az volt, ami tápot is okozott, hogy MERP-ben azt hittük, hogy a megtanult varázslói listák rögtön a teljes terjedelmükben rendelkezésre állnak. Így az elf varázsló karakter rögtön 10-es varázslatokat eregetett, egyetlen és utolsó MERP játékom volt.
Iszonyat nehéz eligazodni a MERP szabályok között.
Azóta tudom, hogy a listán csak a karakter szintje<=varázslat szintje varázslatokat lehet használni, azt is erőpontból, ha jól emlékszem szintenként 1 erőpont, tehát 3.szintőű varázsltat 3 erőpont. Cáfoljatok meg, ha nem így van.

HavasiG 2011.08.25. 09:12:22

Emlékeim szerint az egyik tulajdonságtól, talán az intelligenciától függött, hogy mennyi pontot kap szintenként. 100-as tulajdonsággal 3 vagy 4 pont jött. Előtörténetből lehetett venni varázslat szorzót adó tárgyakat, amik tovább növelték a varázslat pontok számát. De valóban csak [szint =< varászlatszint] erősségű mágiát lehetett használni.

Amúgy a MERP elég komplex volt, de ha az ember átlátta, akkor elég jó volt, én kedveltem.

A szabályrendszerét amúgy egy egyhetes gimnáziumi betegség alatt rágtam át és értettem meg. Emlékszem hogy 39C körüli lázam volt, de kellett is az az "elvont" állapot, hogy megvilágosodjak pár dologban. :)

Asidotus 2011.08.27. 10:23:48

Ha már tápos Shadowrun karakter, akkor a kövektező ami mindent visz:
egy olyan mágus, aki nem tud varázsolni, csak idézni.
"A"-t teszel pénzre, bevásárolsz elementálidéző fókuszból, megidézel néhány 10-es elementált.
A maradék pénzből tökig bedrótozod magad.
Varázsolni nem tudsz, de az elementál idézéséhez "csak" karizma kell, az meg van.
Egy teljes értékű utcai szamuráj, aki körül röpködnek a 10. szintű elementálok.
Szerintem 2-ével eszi a fenti trollt.

Weirdboy 2011.08.28. 12:56:13

@Nűnű: Ez elsőre jól hangzik, de azért nem ennyire egyszerű. Az "Idézési kimerülés" végén van egy olyan kitétel (amolyan apróbetűs kitételként), hogy a karakter nem idézhet meg a mágia tulajdonságánál kétszer nagyobb szintű szellemet/elementált. Ha teledrótozod, örülhet, ha kettes szintű elementálokkal rohangál. :)

HavasiG 2011.08.29. 11:25:47

Meg ugye egy "teljes értékű utcai szamuráj" Esszenciája általában 0,1-0,05 között mozog, ami miatt a Mágia értéke 0.

SR3 szerint ha a karakter Mágia tulajdonsága 0-ra csökken, akkor kiég, nem képes mágiát használni semmilyen formában, a mágikus aktív szakértelmei pedig háttér szakértelmekké válnak, vagyis sokat fog tudni a varázslás és idézés elméletéről, de gyakorlatban már nem képes ezeket végrehajtani.

Szóval a koncepcióhoz 1-es Esszenciát tartani kell, de ugye egy igazán feldrótozott szamuráj az ilyesmin nem spórolhat. ;)

De még ha meg is teszi, egy kósza halálos sérülés (hé, mindenkivel előfordul időnként, nem? :)) és az ebből fakadó Mágiapont-vesztés próba (2d6, ha nem több az aktuális mágia értéknél, akkor bukott egy pontot, 2-es dobáson meg mindenképpen) hamar véget vethet a bulinak.

Én egyszer egy egyalkamas mesére jöttem mágus specialista + kiberver + nehézfegyverek kombóval. Nem volt tőle boldog a mesélő, de úgyis csak egy alkalomról volt szó.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.08.30. 00:49:46

Ezt az idézős+szamuráj típust én is meg akartam építeni, mert korábban olvastam valahol róla, talán holdtölte. Viszont szerintem én is megtaláltam a fenti kitételt. Szigorúan csak gondolatkísérlet szintjén, mert baromira idegen az SR világában a hibrid karakter.
viszont a mágus reakcióját+kezdeményezését is lehet turbózni varázslattal, majdnem olyan hatékony mint a kiberver csak a koncentráció miatt van +2 célszám mindenre. A lövedékek, meg harci varázslatok vannak olyan hatékonyak mint a kézifegyverek.
Csak kockatartalék kell sok, hogy a varázslásból adódó fáradtságot elimináljuk.

Asidotus 2011.08.30. 13:23:57

@Judea:
én úgy emlékszem, hogyy a 2. kiadásban még nem volt ez benne. Lehet, hogy pont eme táp karakter miatt tették bele.
süti beállítások módosítása