HTML

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • Donjon: Csatlakozom. Mi is hamar meguntuk, hogy 6. szinten már elég kemények voltak a karakterek, daráltu... (2014.03.16. 10:44) Tápos Mákos
  • Majdénmegmondom: Én egész más miatt ábrándultam ki a Mókusból: Ynev miatt. Számomra teljesen érdektelen, pozőr tuca... (2014.03.15. 09:44) Tápos Mákos
  • HavasiG: Hehe, nekem is volt tűzvarázslóm, akinek az utolsó dobótőrén is 4 -es rúna volt. :) Aztán normali... (2014.03.13. 11:18) Tápos Mákos
  • KuraudoSutoraifu: Sajnos nálam is az "megutáltam" szó lett az, ami legjobban illett a helyzetre. Azóta porfogó a pol... (2014.03.12. 08:19) Tápos Mákos
  • trollfin: Hello Remek cikk! Én is pont most készíttetettem el egy paklit. Jó látni, hogy színesítő elemként... (2013.11.15. 10:30) Dark Heresy: Emperor's Tarot
  • Utolsó 20
Hobbies Other

A játék neve: Alien 2179 - A halál kísértése

tengerSAM (törölt) 2010.11.07. 21:58

Egy újabb magyar fejlesztésű rpg-t szeretnék a nagyérdemű elé tárni, az időben az Alien sorozat második epizódja után játszódó "Alien 2179 - A halál kísértése" című szerepjátékot.

Maga a játék erősen a filmre épül, ez abban is megmutatkozik, hogy eléggé halálos a karakterekre nézve, és egy alien ellen is kb. annyi esélye van a játékosoknak, mint a film szereplőinek. De ez ne rémísszen el senkit, maga a rendszer meglepően jól sikerült darab.

Csak gyors ízelítőt adnék a játékról, mivel egyrészt minden fent van a játék weboldalán, másrészt ugyanez le is tölthető egy nagyon dizájnos PDF állományban (linkek a cikk végén).

6 karaktertípus létezik, ebből 4 játszható a publikus szabályok szerint (túlélő, civil, kutató, társasági).
Ugyancsak 6 tulajdonság létezik: Erő, Ügyesség, Észlelés, Fizikum, Intelligencia, Hidegvér, ezek között lehet szétosztani a karakter típusától függően 14-18 tulajdonságpontot, ezek értéke 0 és 5 között változhat (az emberi átlag a 2-es). Vannak még cool pontok, amik amolyan jokerféleként funkcionál, a WFRP-ből ismert Fortune ponthoz hasonlóan.
A képzettségeknek 5 főcsoportja van: Szociális, Technikai, Fizikai, Tudományos, és Harci képzettségek, értéke 1 és 7 pont között változhat, a 2-es itt is a normál megfelelője. Minden képzettséghez tartozik egy kapcsolódó tulajdonság is, ezek összértékére kell dobni képzettségpróba esetén (Képzettség+Tulajdonság+D8+szerencsekocka). A játékban egyébként D4, D6, D8 és D12 kockákkal kell dolgozni, az ismert célszámos rendszerben, de alapvetően a D8+D6 dobások dominálnak, a többi kockát csak sebzéshez szokás használni. A plusz D6 a próbadobásoknál ún. szerencsekockaként funkcionál, melynek csak az 1-es és 6-os értéke lényeges: 6-os dobás esetén újra lehet dobni a hatoldalúval és azt hozzá lehet adni a D8-hoz (kumulatívan), 1-es esetén balszerencse következik be: a következő D6 dobást le kell vonni az értékből. A kritikus balsiker az, ha a hatoldalún az első egyes után hatost dobunk - ilyenkor annyira nagyon elszúrtál valamit, hogy akár az életedbe is kerülhet... De egy cool-ponttal még mentheted ami menthető.
Természetesen megtalálható az előny-hátrány rendszer is a játékban, ami bőlkarakterpítustól függően több vagy kevesebb vehető fel, ezekből van szociális-mentális, fizikai-harci és háttér típusú.
A karakterek fejlődését pontrendszerre oldották meg (ki hitte volna), a túlélésért, a szerepjátékért és a feladat megoldásáért is külön pontok járnak. Ebből tulajdonság, képzettség, és cool pont fejleszthető - nyilván minél magasabb szintről beszélünk, annál több pont elköltésébe kerül.
A harcrendszer a Shadowrunhoz (és még sok más játékhoz) hasonló, körökből áll, és minden körben csak bizonyos fajta és mennyiségű cselekedet tehető meg (2 rövid sorozat, vagy egy hosszú sorozat, esetleg teljes kitérés, stb.). A találat helye D8 segítségével állapítható meg: 1 a fej (dupla sebzés), 2-5 torzó, 6 bal kar, 7 jobb kar, 8 valamelyik láb. Ez persze humanoid jellegű egyedek esetében korrekt, de mondjuk egy arctámadó esetén kevésbé használható (direkt kötözködök, nyilván nem lehet mindent lemodellezni, de szerintem nem is ez volt a cél). Lövés esetén Ügyesség+fegyverképzettség+D8 (+szerencsekocka) dobással kell a célszámot megdobni, amit a lövések darabszáma, a fedezék, a távolság, a célpontváltás, a célzott lövés, a képzetlen fegyverhasználat, a célzás módosíthat, továbbá a célpont egy sikeres Ügyesség+Kitérés próba dobással tovább növelheti a célszámot. A közelharc is ehhez hasonló, ennek részleteibe most nem megyek bele.
Szerencsére a játékban nem cipelhetsz két tankot és három aknavetőt a hátadon, a Fizikum tulajdonságtól függ, hogy mennyi terhet cipelhetsz magaddal.
A fegyverek 8 tulajdonsággal rendelkeznek, többek között táv, sebzés, súly, ár, tűzgyorsaság, lőszerkapacitás, és egyéb módosítók. A filmben látott fegyverek közül csak 4 került bele a listába: pisztoly, karabély, gránátvető és géppuska (hiányoltam a shotgunt, mert az nagy kedvencem! - update: a weboldalon fent van). Páncélok közül csak a tengerészgyalogos vért került leírásra, a járművek között is csak az APC-t, a dropshipet és a cirkálót találjuk - viszont azokat meglepően részletesen kidolgozva. A járműharcról is találunk némi információt. A lángszórót és a rakodógépet (powerlifter) is szívesen láttam volna még a listában.
Szó esik még a tengerészgyalogságról, a társaságról, valamint bővebben az idegenekről, némi "bestiáriummal" fűszerezve -  ami sajnos csak az arctámadóra és az alien harcosra korlátozódik.

Összességében aki szereti az "Alien 2 - A bolygó neve: halál" című filmet (én igen! ez a kedvencem a szériából), annak a játék is be fog jönni, minden a filmben szereplő fontosabb dolgot megtalálunk a könyvben belőle.

Link: http://alienszerepjatek.hu/

A játék kivonata (játszható, de nem minden részletre kiterjedő változata) letölthető ERRŐL A LINKRŐL.

6 komment · 1 trackback Címkék: ismertető linkajánló alien

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgs.blog.hu/api/trackback/id/tr812432299

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rendszerelmélet 2. 2011.02.19. 11:15:14

Már régóta szeretném folytatni ezt a témát. Alig vártam, hogy újabb nézeteket osszak meg veletek az rpg szabályrendszerek világában.Képzettségek: A képzettségek alkalmazása/mellőzése igazi választóvíz az RPG-k területén. Sokan elhagyják, vagy csak nagy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

énmegmondom (törölt) 2010.11.08. 09:22:21

Nem értem ezt a kivonat dolgot, hiszen hivatalosan kiadni úgysem tudják, egyrészt magára a könyv nyomtatására/köttetésére/terjesztésére sem lenne elég pénzük szerintem, ami viszont sokkal költségesebb lenne, az a jogdíj, amit még egy nagy cég sem biztos hogy ki tudna csengetni, szóval nem látom sok értelmét ennek a "demo" példányozásnak.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.11.14. 21:50:09

Kössz az ismertetőt, kissé a 2038 teljesen ismeretlen Cyber-Horror RPG-re emlékeztet amit egy kedves régi osztálytársam írt egyedül. Kb. háromszor újraírta, párszor teszteltük is, de ennyiben maradt.

Thirlen 2010.11.18. 00:36:20

"Ez...ez él!" :-)
Gratulálok az újrainduláshoz, mert remélem tényleg az!

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.11.27. 11:10:07

Én a gyakorlatban is teszteltem, sőt tesztelem a rendszert, és meglepően jó, pörgősen le lehet zúzni a harci szituációkat, és bizony az alienek ellen még szuper-energiapáncélban sincs esélye senkinek közelharcban, tehát rambós-terminátoros "kiállok a tér közepére és sz*rrá-f*ssá lövök mindent ami mozog" jellegű akciók is brutálisan gyorsan félbeszakadnak - ahogy a játékos karakter is. Nekem nagyon bejött.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.11.30. 22:53:49

Azt terveztem, hogy az egyik kedvenc WFRP modulomat közzéteszem, de ha részekre bontom, akkor is hosszú lenne, rendes PDF-et meg most nincs időm csinálni belőle. Közben pedig arra gondoltam, hogy jól jön az még, ha a játék iránt érdeklődőknek le kell mesélni valamit. :)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2012.09.25. 15:22:31

Update: bár a weboldalra nem került még ki, de hihetetlenül ki van dolgozva maga a világ. Minden bolygóról részletes leírás van már, a tengerészgyalogságról majd' 100 oldalas infó gyűlt össze, számos fegyver és jármű lett kidolgozva, szóval egy nagyon komplex háttér van már kész a játékhoz - és folyamatosan bővül.
süti beállítások módosítása